Годината, която ще запомним със социалната изолация и дистанция завинаги, редица български топлофикациите са по – отворени и по – близо до своите абонати от всякога.

По време на пандемията част от дружествата се довериха на абонатите си и им предложиха форма на самоотчет.
Карантината наложи нови правила за обслужване на нашите абонати, казваха мениджърите и призоваваха хората да изпращат показанията си на фирмите за дялово разпределение по телефон или електронна поща. Оказа се, че огромен процент от домакинствата са се възползвали от услугата успешно.

Макар тези мерки да са предприети, за да се ограничи заразата от коронавирус и да се постигне безопасност ето какво казва директорът на Топлофикация Плевен: „Тази ситуация ни показа, че доверието между нас и нашите абонати е взаимно.

Ако ние търсим разбиране и доверие, очакваме хората да ни питат, когато имат проблем и да се убедят, че топлофикация Плевен се стреми да предлага качествено обслужване и качествена услуга, то логично е да дадем това доверие и на своите абонати. Експериментът, наложен от обстоятелствата, свидетелства, че взаимоотношенията ни са преминали на друго ниво.‘‘

За друго ниво на комуникация свидетелства и Бургаската топлофикация:

“ Имаше време, когато хората отделяха време и енергия, вместо да ни задават въпроси, да се оплакват от някаква несправедливост в социалните мрежи. Радвам се, че от година на година абонатите ни все повече разбират, че когато се свържат с нас ние търсим и предлагаме решение на техния проблем, спрямо възможностите на законодателната рамка, в която работим. Връзката с топлофикация е също толкова лесна, колкото и да напишем пост в социалните мрежи, но ти решава проблема. Това повишава доверието и е положителна стъпка в градивна посока.

Според повечето мениджъри на топлофикационни дружества сложните прогнозни сметки, които получават абонатите  са понижили доверието към тях.

Хората често смятат, че зад тях стои някаква несправедливост и затова са толкова трудно разбираеми. „Уредите за дистанционно отчитане ще променят тази ситуация“ смятат от Топлофикация Сливен и още „Нашите абонати ще плащат толкова, колкото са консумирали. Това ще улесни взаимоотношенията ни, защото ще отпадне една променлива величина.“

„ Трудно е да се постигне доверие особено в газовите топлофикации, когато казваме на хората, че плащат прогнозна сметка по прогнозна цена на природния газ. Само доверието към нас може да бъде гарант, че при изравнителната сметка, ние ще отчетем реалната консумация на конкретното домакинство, а при новото ценообразуване ще преизчислим правилно цената спрямо колебанията в цената на природния газ.

Истината е, че всичко това е регламентирано точно в законодателната рамка, в която работим, но законодателят изглежда далечен за хората, а топлофикациите са все по -близо до тях.“, смятат от Топлофикация Враца.

Доверието е ключово за взаимоотношенията между топлофикациите и техните абонати.

Свидетелство за това, е че онлайн страниците на дружествата стават все по- приветливи и дават все повече информация. В днешно време да си провериш сметката онлайн или да я платиш по същия начин вече не изненадва никого. Не са изненада и договорите за лоялни клиенти, които изобилстват от всевъзможни промоции.

В услуга и за улеснение на хората са всякакви форми за комуникация – телефон за информация, електронни пощи и пунктове. Уредите за дистанционно отчитане ще дадат глътка въздух на топлофикационните дружества, но бъдещето им развитие ще зависи както от качеството на услугата, която предлагат, така и от довореието, което градят.