"Работата ми е да виждам всичко, повечето хора само гледат. Няма по-голяма сила от злобен човек с фотоапарат", сподели фотографът Веселин Боришев в студиото на "България сутрин" по Bulgaria ON AIR.

За кадър, на който се вижда Кирил Петков, а фокус е детска играчка - овчица, фотографът обясни, че самото събитие е било замислено да бъде неформално."Опитаха се да го направят неформално, обаче, това им изигра много лоша шега. Защото е леко самодейно, както явно целият им проект.

Не може ти да не си сериозен в начина, по който представяш какъвто и да е проект - на фона на овчици, детски играчки. Нормално е човек като мен да види подобно нещо и да вкара символика в него", разказа Боришев.
 

Фотографът посочи, че в общи линии може да го тълкуваме така - Петков е подкрепен и последван от овчици."Този проект съм го гледам преди 20 години. С послания за честност, почтеност. Говоря за Сакскобургготски, който 800 дни ни стрига като овчици. Виждам някакво дежавю постоянно", сподели събеседникът.

По думите му хората, които излизат, са нови, но сценаристите са стари.

"Ние сме малък, но за сметка на това - много прост народ. 20 години виждате какво се получава - ние разчитаме на поредните спасители непрекъснато. При нас няма някаква политическа система, която да бъде изразена.

Просто идва дядо Цар, след това неговият шофьор, след това шоумен. Сега идват едни симпатични млади хора, които няма ляво и дясно", каза фотографът. Боришев обясни, че фоторепортеството е строго субективно, а тези истории, които разказва, са негови лични интерпретации, базирани на опита му. И добави, че често се е случвало да му забранят да снима.

"Забрана за снимане имахме последната година през управлението на Борисов. Набутвайки ни в новата сграда на парламента, те не ни забраняват на практика да снимаме, но правят снимането невъзможно", подчерта той. Фотографът каза, че в момента се чувства свободен да снима всичко, което пожелае, тъй като работи в независима медия. 

БЛИЦ припомня, че къдравата овчица породи много коментари в социалните мрежи. Журналистът Цветан Фиков описа лаконично ситуацията така: Harvard graphic design. Всички символи говорят за неадекватност. А отзад една плюшена овца олицетворява суверена…