Срив в електронната система на Гаранционния фонд блокира работата на застрахователните компании в страната, съобщава БТА.

Проблемът е блокирал издаването на полиците по задължителната за шофьорите "Гражданска отговорност". Застрахователи твърдят, че от събота нямат връзка с платформата.

"Бяхме информирани, че е планирана профилактика с цел подобряване на услугите, предлагани Гаранционния фонд за времето от 8:00 ч. на 29 юни до 8:00 ч. на 30 юни. Вчера системата обаче също не проработи.

Днес, 2 юли, отново нямаме връзка с платформата, т.е. от понеделник нямаме информация какво се случва, а само и единствено проблеми - не можем да издаваме полици, не можем да пускаме сметки, не можем да правим анекси.

Всичко, което е свързано с Гаранционния фонд ,или иначе казано с "Гражданската отговорност", е блокирано", обобщи Петко Атанасов, експерт по "Автомобилно застраховане" към застрахователна компания "Булстрад".

Той обясни, че застрахователите са с вързани ръце.

"В някакви откъслечни моменти, за около десетина минути за целия ден системата тръгва и после пак не може да се ползва. До преди малко имахме някакъв промеждутък, в който поработихме, в момента отново дава грешка. Не искаме да връщаме клиенти, но като не ни се дава възможност да работим, не можем да ги обслужим", отбеляза Атанасов.

Застрахователи посочват, че през годините няколко пъти досега системата се е сривала и проблемът е водил до голямо напрежение сред собствениците на автомобили, възпрепятствани да ги управляват поради невъзможността да им бъдат издавани полици "Гражданска отговорност".