Смарт телевизорите са едни от най-разпространените технологични устройства, които присъстват в модерния дом. Те стават с все по-голям екран, с все по-добри характеристики и често са отлична комбинация от телевизор, компютър и игрова конзола.

Търсенето от страна на потребителите не е изненадващо, защото всеки би се радвал да гледа любимите си филми и сериали, или да играе игри на голям екран в удобството на дома си. Но кой е най-подходящ момент за покупка на телевизор? Кога и как се случват понижения в цените?

Кога имате възможност да откриете най-добрата гама от продукти в магазините, вместо да се наложи да избирате измежду това, което е останало на рафтовете? Съвместно с марката смарт телевизори KIVI, анализираме тези въпроси и разбиваме мита, че промоциите, отстъпките и разпродажбите са просто измама, насочена към печалбите на търговците.

Каква е политиката за ценообразуване на потребителската електроника?

Производителите на електроника предоставят на търговците специфични условия за ценообразуване. На свой ред това дават възможност на търговските вериги да определят цените на стоките, като добавят допълнителни такси за услуги, предоставят изгодни възможности за закупуване на лизинг (често и без лихвен процент), както и сами определят различни промоционални периоди и кампании с изгодни намаления.

В крайна сметка, производителите на електроника са под влияние от пазарните условия и цените на компонентите, които се определят от водещите производители в глобален мащаб.

По-малък дял от брандовете разполагат със собствени производствени фабрики – повечето устройства и компоненти се произвеждат чрез договорни споразумения с производители. Този факт означава, че глобалните фактори могат да имат влияние върху цените на продуктите още по време на производствения процес. Например, кризата с липсата на полупроводници възникна поради прекратяването на производството им в Китай след избухване на пандемията от COVID-19, което доведе до спад в производството на електроника и увеличение на цените в световен мащаб.

Подобни фактори включват и логистични проблеми (например инцидентът, при който контейнеровозът Ever Given заседна в Суецкия канал през 2021 г., като тесният проток беше блокиран за други кораби в рамките на няколко дни), пандемии, военни конфликти, големи стачки във фабриките и заводите в държавите, където се произвежда електрониката.

В допълнение към тези фактори, крайната цена на продукта е силно повлияна от обменния валутен курс. Укрепването на местната валута често предизвиква намаление в цените, подобни промени обаче не са драстични.

Как търговците влияят върху цената на телевизорите?

Търговските вериги организират няколко големи разпродажби през годината, за да балансират търсенето, и за да може всеки клиент да направи своята най-значима покупка. Периодите на разпродажба са през ранна пролет, когато се отбелязват Денят на влюбените и Денят на жената (този период се нарича „любовен сезон“ в маркетинга), на Великден, през последните месеци от лятото и началото на есента (периодът, в който децата отново се завръщат на училище), по време на Черния петък и Нова година. В тези периоди търговците поставят най-ниските цени на електроуредите, включително и смарт телевизорите. Обикновено намаленията в тези периоди е от порядъка на -20% от редовната цена.

Също така, всяка търговска верига организира мащабна разпродажба по случай своя рожден ден. KIVI препоръчва да следите бюлетините на търговските вериги като Technomarket, Technopolis, Ozone, A1, Ardes и др.

Сравнявайки динамиката на цените на телевизорите KIVI през цялата година, анализаторите на марката отбелязват, че най-изгодният период за покупка на телевизор е Черният петък (последният петък на ноември всяка есен). Тази година той се пада на 24 ноември. Цените по време на Черния петък могат да бъдат намалени с до -30% от годишната средна стойност.

Търсенето реагира спрямо ценовите предложения: продажбите на телевизорите KIVI се увеличават през ноември и декември (Черен петък и новогодишни намаления) и намаляват през лятото. Търговците и производителите отговарят на нарастващото търсене и предлагат отстъпки точно когато са най-необходими – клиентите са заети да купуват подаръци за себе си и своите близки, както и да обновяват уредите, които притежават, с по-нови модели.

KIVI препоръчва да сравнявате цените във физическия магазин както и онлайн на сайта на търговеца преди да пристъпите към покупка. Понякога промоционалните оферти на двете места се различават. Има продукти, които са налични само във физическите магазини, а има намаления, които можете да откриете единствено на сайта на търговеца – размерът на намаленията зависи единствено от въображението на служителите от маркетинговите отдели.

Брандът трябва да бъде избран

Пазарът на потребителска електроника е силно конкурентен. Производителите полагат максимални усилия, за да намалят цената на продуктите си, като същевременно запазят качеството.

Поради ожесточената конкуренция между производителите, практиката да се постигне голям марж, за да се предложи 90% отстъпка, вече не е приложима. Затова намаленията по време на Черния петък с 20% и 30% са най-често срещани.

KIVI препоръчва на клиентите при възможност да правят своите покупки на електроуреди от официални търговски вериги, за да бъдат сигурни, че  отстъпките са реални. Също така, ако искат да се възползват от най-изгодните намаления, да проследяват промяната в цените на продуктите в навечерието на промоционалните периоди.

KIVI ви пожелава успешно и изгодно пазаруване.

За KIVI
KIVI е международна компания, основана през 2016 година с европейски офис в Будапеща, Унгария. Основната дейност на компанията е дизайн и производство на смарт телевизори с разпространение в Европа и Азия. Отделът за изследване и разработка работи в Украйна и Китай. KIVI използва компоненти от водещи производители в Китай, Япония, Тайван и Южна Корея.
До момента са продадени над 1,5 милиона устройства.
KIVI е сертифициран партньор на Google и Netflix.