Измама: Германска таратайка на 350 000 км пристигна у нас "подмладена" наполовина, в Гърция става още по-шукаритетна
Това твърдят репортери от Ксанти в свое разследване, озаглавено „Купуват евтино в България, пробутват в Гърция“. Те са анализирали данните в сайтовете за продажби на автомобили, а така също са разговаряли и с местни автомеханици.
Не е за вярване, но това Audi от преди 30 години струва колкото нов VW Touareg (СНИМКИ)
„Най-евтините коли, които се предлагат в Северна Гърция са внос от България. Установихме, че Кърджали се явява нещо като „автоморга, от която излизат трошки, които направо „оживяват“ на пазара в Гърция“. Плаща там 300 евро, тук препродава два пъти по-скъпо, че и повече. Има и по-запазени коли, примерно за 2 100 евро, за които тук се търси пазар с начална цена 4 000“, коментират пред 24rodopi.com местните репортери. С помощта на местен сервиз те са установили, че стар „Опел“, който в Германия е бил с пробег минимум 350 000 км, влязъл в България като „добре поддържан автомобил на 150 000 км“. Преди да тръгне за Гърция обаче километражът бил манипулиран до 80 000 км.
Почти 98 % от колите втора ръка, които се продават в Кърджали, са с прикрити повреди,
а всяка трета е с манипулиран километраж, категорични за специалистите. Т.нар модел "Горубляне" - да се внасят автомобили със съмнително техническо състояние, да се прикриват повредите и после да се продават като "перфектни", все още е силно застъпен. В автокъщите в Кърджали не правят изключение.
Крият се дефекти при двигателите, въздушните възглавници, фалшифицират се сервизни книжки. Това, която предлага решение на част от проблемите в сектора.
В държавата не се забелязва решителност за повече действия в тази посока, а купувачите тънат в неведение.
Не само у нас е така. Според проучване на Европейската комисия например 41% от хората, купили употребяван автомобил, са имали поне един технически проблем, а при 40% той се е появил в рамките само на месец след покупката.
„Баби с кофти зрение” или „внимателни каки”. Това са най-големите донори на автомобили втора употреба в Кърджалийско.
Поне така казват 80% от продавачите на коли „нов внос” по автокъщите в Източните Родопи. Всъщност, дори терминът е пресилен, защото това са просто терени, заградени с мрежа и от двадесет до петдесет коли втора ръка в тях. Встъпителната реч на търговците относно „първия” собственик на превозното средство цели да обясни малкото навъртени километри на таблото за възрастта на автомобилите, болшинството от които минават две-три петилетки по пътищата на различни европейски държави преди да цъфнат на българска територия.
„Километражът не е превъртан, гарантирам. Лично съм докарал колата. Купих я от възрастна жена, която я е държала в гараж. С нея е ходено единствено до магазина, при съседи и т.н. Италианката имаше проблем с придвижването”, убеждава търговец на автомобили в областния родопски град. Сиреч, до магазина и обратно, в продължение на 18 години, резултатът е малко над 80 000 навъртени километра. „Ако е имало пипане в километража, това е направено там. Но жената е първи купувач, възрастна, едва ли знае подобни похвати”, убеждава автотърговецът.
Негови колеги посочват пък за предишни собственици „внимателни млади жени”, които пазели „като очите си БМВ-то” или баби с влошено зрение, които поради същата причина решили да се разделят с автомобила си след изминаване на 100-150 хил. км., но пък без поражения по колата.
„Всички пипат. Няма кола втора употреба, която да не е с превъртян километраж.
Купувате ли, умножавайте най-малко по две. Дават ви автомобил на 117 хил. км., задължително ползван от жена-това предполага грижа и рядко заставане зад волана, но не. Със сигурност километрите са над 300 000. Масова практика”, разкрива бивш работник в автокъща в Родопите. По думите му километражът е пипан пък поне два пъти-веднъж преди да бъде шитната на нашенец и втори-преди той да направи сделка в България. Според него, закупуването на подобен автомобил втора употреба винаги е въпрос на късмет.
„Едва 4% от 4-те милиона автомобила у нас са на възраст до 5 г., докато почти всеки втори е на около и над 20 г. Най-често автомобилите втора ръка идват от Германия или Италия. Ако карате такъв, е твърде вероятно неговият километраж да е „превъртян” т.е. манипулиран”, посочват специалисти.
Тактиката е на недобросъвестни търговци, чиято цел е проста-вдигане на цената. „Тунингът” в оскъпяването дава горница с до 30 на сто, на който са подложени една трета от автомобилите втора ръка.
Какво се движи по улиците?
Според специалисти в бранша „пипането” с цел печалба праща на улиците потенциално опасни автомобили, чиито ресурс е почти изчерпан. Много от водачите дори и не предполагат това, въпреки болшинството от „експерти” в Родопите с анализа „ще пипнем тук и там и всичко ще е наред”.
Същевременно данните на „Пътна полиция” са повече от стряскащи. Две трети от автомобилите, които се движат по пътищата ни са над 15-годишни. 70 на сто от тежките катастрофи пък стават със стари коли. При 250 000 регистрирани автомобила в рамките на година 220 000 са „втора ръка”. Процентът на колите по българските пътища с възраст до 5 година е едва 4 на сто. Според пътни експерти причина за многото катастрофи със стари автомобили е в занижения контрол и фиктивните технически прегледи.
Измамиха грък в Кърджали
Директор на училище в село край Комотини бе измамен от търговец на коли в Кърджали, разкриха пред 24rodopi.com запознати със случилото се в местната автокъща. Комшията тръгнал доволен от сделката в града край Арда, но гръцките власти бързо попарили ентусиазма му на горд собственик на автомобил.
„Едва след сделката установих, че съм жертва на измамници", твърди гръцкият гражданин.
Той купил лек автомобил „Пежо 206" от така нар. „автокъща" базирана в периферията на Кърджали, на изхода за Момчилград. Платил 2 500 лева. В Комотини обаче властите са отказали да регистрират возилото (на снимката), защото са установили „аматьорски опит за промяна на модификацията". Кърджалийски майстори изрязали ламарини и са монтирали допълнително стъкла на колата.
Източник: 24rodopi.com
Последвайте ни
0 Коментара: