Старата измама с „магически” перфорирани очила, които връщали зрението, върви в мрежата, пише "Труд".

Попаднете ли на реклама за такива очила, имайте едно наум, защото...


Очилата се рекламират под марката „Ayur read pro”, а според новия сценарий, който търговецът е съчинил за рекламата на продукта, „само 10 минути дневно, точно толкова е необходимо, за да възстановите напълно нормалното си зрение за 21 дни”.

Още по-абсурдно звучи историята на фалшивия персонаж - 20-годишният Антон Ганев, който открил и разработил метода за своя дядо с увредено зрение.

„След това се оказа, че методът е толкова ефективен, че помогна не само на него, но и на 23 хил. други хора със зрителни проблеми. Всеки от тях възстанови напълно нормалното си зрение”.

Историята на Антон трябва да предизвика съчувствието на купувача и да събуди надеждата му за подобрение на зрението, за да може лесно да отдели „изключително ниската цена” на продукта - 69 лв.

Търговецът дори измислил, че учителката на Антон пренебрегнала проекта му и заради това директорът на училището трябвало да я уволни.

При проверка на изображението на т. нар. Антон откриваме, че всъщност снимката е използвана за реклама на зъболекарски кабинет в Лондон „Plowman and partners”.

Името на момчето не е споменато, тъй като най-вероятно снимката е свалена или закупена от сайт за изображения. Но откриваме същото изображение и при реклама на друг дентален център в Уинчестър.

Сайтът, който рекламира очилата в България, е пълен с правописни грешки, тъй като е преведен със софтуер, а данни за търговеца липсват.

Това са двата най-важни признака, по които може да различите коректните сайтове на търговци от некоректните. При проверка на продукта в Google откриваме и версия на словашки език, в която Антон се казва Адам, а историята му е едно към едно с българската.