Попълнете търсена ключова дума или фраза

Как да повишите ефективността на работата с тези 7 правила на успешните хора

https://blitz.bg/obshtestvo/kak-da-povishite-efektivnostta-na-rabotata-s-tezi-7-pravila-na-uspeshnite-khora_news581921.html Blitz.bg София, България 25 Февр. 2018, 23:28 956 прочита 0 коментара
Продуктивност, иновативност, ефективност - сложни, но ключови думи, които ни помагат да превърнем работното място от капан за мишки в място, където в края на деня се чувстваме удовлетворени.
1. Управлявай времето си разумно

Това звучи лесно, но всъщност е едно от най-трудните неща, които често ни карат да се чувстваме безпомощни, когато часовникът на телефона ни покаже 18:18 и вместо да целунем дисплея за късмет и да си пожелаем нещо, просто си пожелавамe шефът ни да не ни убие, защото пак закъсняваме.

Експертите съветват - направете си списък със задачите за деня, които задължително трябва да изпълните. Ако формулирате 3-те неща, които са приоритетни за деня и ги свършите, то тогава е сигурно - запазилите сте концентрация и сте насочили енергията си към това, което наистина е важно.

2. Използвайте новите технологии във ваша полза

Технологиите могат да бъдат използвани не само през времето, което се чудим как да попълним. Те могат да ни помогнат и тогава, когато сме наистина заети. Приложението RescueTime, например, следи колко време губите в различни апове и сайтове. В края на седмицата можете да получите статистика за това къде сте прекарали времето си онлайн.

Evernote пък е дигитален бележник. Можете да следите бележките си от компютъра или от друго приложение, да запазвате снимки и гласови съобщения, като бележки. IQOS e новата технология на Филип Морис за нагряване на тютюн, която любителите на тютюн могат да ползват на работното си място, тъй като няма дим, пепел, а мирисът е незначителен. С него не пречиш на колегите, не губиш ценно време от краткия работен ден и не мръзнеш на терасата или пред входната врата на офиса.

3. Необходима ли е тази среща наистина?

Присъствали ли сте на работна среща, по време на която не спирате да се чудите защо ви губят времето? Ако кажете не, то със сигурност лъжете. За да намалите броя на безсмислените срещи, са необходими 2 неща - ясна програма и ясна цел. Ако няма програма и цел - няма среща. Уважавайте времето на участниците. Среща, планирана за един час, трябва да бъде един час. Можете да подраните, но не и да закъснеете. Това не е готино.

4. Работа извън офиса

Работата извън офиса може да ви помогне да бъдете по-продуктивни, като свършите повече за по-кратко време. Офисът е място, което акумулира колективна енергия и ресурси, но понякога може да намали ефективността ни.

Ако колежката попълва месечния си отчет и в същото време бъбри безспирно за намаленията по магазините или за скуката, която е преживяла по време на снощния футболен мач Барса - Реал Мадрид, който приятелят й е гледал, най-добре ще е да поработите от вкъщи. Проучване на Харвард бизнес ревю показва, че хората, които имат възможност да работят от вкъщи са по-продуктивни и напускат по-рядко от другите.

5. Запазете време в собствения си календар за истинската ви работа

Сещате ли се за онези дни, в които тичайки от среща в среща, в края на деня се чудите защо нито една от наистина важните за вас задачи не е изпълнена. Един от начините да подобрите продуктивността си, е да запазите достатъчно време в собствения си календар, за да свършите това, за което ви се плаща. Това е време, осиротяло откъм срещи, телеконференции, планиране или брейнсторминг. Това е вашето време, за вашата работа. Така че защитете времето си, преценете в коя част от деня сте най-продуктивни и го лишете от намесата на колеги.

6. Делегирайте, делегирайте и пак ... делегирайте

Не се срамувайте да поискате помощ или да помолите колега да ви съдейства. Това е ключов фактор за добрата ефективност на работното място. Добрата комуникация и доверието са в основата на успешната работа.

Бъдете екипен играч и, когато е нужно, търсете съдействие. Не се опитвайте да свършите всичко сами - това няма как да се случи, освен ако не управлявате малка фирма с един служител и този служител сте точно вие.

Уверете се, че сте информирали всичките си колеги, за които дадена информация е релевантна и сте създали нужната организация така, че проектът, за който сте отговорен, да бъде свършен навреме и добре. Статистиката показва, че проектите, които страдат от твърде много комуникация, са наистина малко.

7. Помислете за себе си

Грижете се за себе си. Няма кой друг да го направи, ако не вие самите. Мозъкът ви се нуждае от добри мазнини, за да работи ефективно. Суровите бадеми и семена от чия ще дадат на мозъка ви това, от което се нуждае, за да работи добре.

Спете достатъчно, правете кратки почивки, когато усетите, че не сте концентрирани, отворете прозореца, за да влезне чист въздух, когато започнете да се прозявате честичко. Спрете да пушите. Ако не можете, преминете на бездимни продукти, които са с доказано намалени вредни вещества и по-малка токсичност. Те не само са по-добрият избор в сравнение с цигарите, но можете да ги ползвате и на бюрото, без да се откъсвате от задачката, с която сте се захванали. 




Източник: webcafe.bg

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

0 Коментара:

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. Вижте нашата политика за бисквитките повече тук.Приемам