Как да разберем, че един асансьор не е поддържан
Асансьорът е в експлоатация от близо 40 години. Поддържан е редовно и има сертификат, че е в изправност. Каква е причината за инцидента коментира в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR главният секретар на Българската асансьорна организация Николай Маринков.
"Не е трябвало изобщо да могат да се качат в този асансьор толкова много хора и той да тръгне. Той не отговаря на изискванията за безопасност. В същия тип асансьор се случи инцидента в "Майчин дом". За 8 години не са обезопасени тези асансьори с едно най-обикновено претоварващо устройство", заяви Маринков. По негови думи този асансьор е произведен от Държавния асансьорен завод, който е затворен през 1994 г. и има ясна инстукция, която казва в зависимост от това за какво се ползва асансьорът, на каква честота трябва да се правят малки, средни и капиталови ремонти.
Той допълни, че от 90 000 асансьора, произведени от този завод по тази инструкция, нито един от тях не е ремонтиран по нея. Според него машината не би трябвало да се счупи, ако е следвана инстукцията на производителя.
"Никой от нас не кара автомобил на 40 години, нито има пералня или телевизор на 40 години. Това е техика, която си е изживяла времето. По-важното е, че това са асансьори, които дори да бяха поддържани перфектно, те нямат множество съоръжения за сигурност и трябва да се вземат мерки", заяви Маринков.
Той посъветва да не се качваме в асансьор, който ни изглежда съмнителен. Ако е шумен, с ръчни врати и с очевидно ужасен вид - това е знак, че не е поддържан.
Последвайте ни
0 Коментара: