Санкции както към водача, така и за превозвача и собственика на превозвното средство при нерегламентиран превоз. Ще се спира автомобила от движение, като е предвидено и отнемане на свидетелството за управление. Най-голямата санкция е спирането на превозното средство за срок от 6 месеца. Това обяви изпълнителният директор на ИА „Автомобилна администрация“ Бойко Рановски в парламента.

В момента с промените, които се правят в закона за автомобилните превози ясно се разписват правилата кой превоз е законен и на какви условия трябва да отговарят превозвачите, за да извършват законен превоз, съгласно нормативната база, действаща в страната, заяви Рановски, цитиран от news.bg.

По думите му в момента всички наказателни разпоредби и принудително-административни разпоредби се променят, като основно са насочени срещу борба с нерегламентираните превози.

Депутатите обсъждаха днес законопроекта за допълнение и изменение на Закона за автомобилните превози.

За да извършваш обществен превоз на пътници и товари трябва да притежаваш лиценз на общността за извършване на такъв превоз или разрешение за извършване на превоз на територията на страната. Без лиценз или разрешение, не може да извършваш такъв превоз срещу заплащане, подчерта Рановски. Той призна, че е трудно доказването на нерегламентиран превоз и допълни, че затова работят заедно с МВР и НАП.

Превозваческият бранш очаква да бъдат изменени текстовете в Закона за автомобилните превози, за да може да се изпълнява по-цялостен контрол върху дейността, а и да се прецизират текстовете в закона по отношение на това какво е "обществен превоз на пътници".

Въвежда се термина "икономическа облага", тъй като до настоящия момент превоз на пътници беше превоз срещу съответното заплащане. Това поясни председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова на влизане в комисията по транспорт в парламента. По думите на Милтенова за бранша е важно да може да се упражнява строг контрол и да се залавят превозвачите, които са нерегламентирани.

Наказателна отговорност може да се търси когато се извършва търговска дейност, от която се генерират приходи и това се извършва системно. Милтенова поясни, че в това число не влиза споделеното пътуване и поделянето на разходи за гориво.

От своя страна председателят на Съюз "Такси" Кирил Ризов, добави, че усилията на законодателя, в частност на таксиметровата дейност, са в правилната посока, но въпреки това са недостатъчни.

"Таксиметровата дейност е регламентирана, но тя се извършва и нерегламентирано. Мерките - дори и в този закон - са недостатъчни. Необходимо е тази комисия, заедно с комисиите по правни въпроси и бюджет и финанси да довъведат мерки в НК, за да бъде озаптена тази дейност", категоричен е Ризов.

Той посочи, че нерегламентираната дейност понякога достига до 50%, като за това вина има действащото в момента законодателство.