Говорителят на НАП Росен Бъчваров разкри каква е процедурата на НАП за проверката на това засегнати ли са личните ни данни. БЛИЦ припомня, че това става като потребителите получават СМС с отговор.

"Услугата е междинна стъпка, преди предоставянето на същинската информация. Това е първият отговор - да или не. Причината за това е, че в момента около 70 млн. записа се сравняват един по един. Този процес се оказва много сложен. Какво точно е разкрито, дали ЕГН, данъчна декларация или нещо друго, ще бъде ясно след няколко месеца", обясни той в сутрешния блок на БНТ.


Пуснаха приложението на НАП, показващо дали са ни хакнали

"Има две-три прости стъпки. Първата е да се сменят всички пароли на електронни пощи, както и персоналния код в НАП.

Няма необходимост да се сменят лични карти. Няма пряка и непосредствена заплаха за имуществото на хората. 

НАП пуска телефонна линия за проверка на изтекли данни за българите в чужбина

В базите данни на НАП няма пълна информация, а само частична - тоест в НАП няма пълното ни ЕГН", допълни Бъчваров.

"Почти всеки, който е подавал данъчна декларация през последните години, е в кръга на тези засегнати хора. Услугата би следвало да изисква персонална идентификация - електронен подпис или персонален код на НАП, за да се посочат категориите данни", добави още говорителят на НАП.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!