Професионалната ми съдба е доказателство за правотата на изнесената от Юрген Рот информация, заяви журналистът Георги Коритаров, който днес беше уволнен от Нова телевизия. В интервю за "24 часа" популярният водещ поднася извинение към германския журналист заради изразените по-рано резерви към книгата му "Новите български демони". Това, което става сега, е доказателство кой всъщност управлява в България, сочи Коритаров.
Не се срамувам от нищо, което съм извършил в журналистиката, заявява водещият на сутрешния блок в Нова телевизия. Той е отказал да подпише заповедта за освобождаване. "Казах, че няма да се подпиша под произвол", обяснява той. Подпис под заповедта сложила Силва Зурлева, а като свидетел на отказа била призована нейната секретарка.
"За мен в случая не става дума за неспазване на каквито и да е журналистически принципи, защото ако има някой, който работи убедено на основата на принципите на плурализма и демокрацията, на зачитането на човешките права и религиозните свободи, смея да твърдя, че това съм аз или поне един от хората, които го п равят", смята журналистът. Разсъждавайки за причинно-следствените връзки, довели до уволнението му, той отбелязва, че нито ръководството на ДПС, срещу което през последните дни е имало остри предавания, нито бившият вътрешен министър Румен Петков, с когото е имал дълъг конфликт, са си позволявали да използват такъв фатален неправомерен натиск.

На въпрос дали е изнудвал Валентин Златев, Коритаров отговаря: "Предполагам, че много по-достоверно ще прозвучи, ако ви кажа, че съм изнудвал руския президент Дмитрий Медведев да даде независимост на Чечня, отколкото, че съм изнудвал Валентин Златев". Той припомня, че интервю с покойния вече Александър Литвиненко и реакцията на руското посолство по онова време доведоха до раздялата му с Би Ти Ви.
"Той непрекъснато водеше война в студиото с някого. Не правеше интервюта, а сякаш водеше разпит", разказват колеги на Коритаров, търсейки някакво обяснение за уволнението му. Шефката на управителния съвет на телевизията Силва Зурлева, която е консултант на телевизиите на шведската MTG у нас, обяснява, че решението не било на новите собственици и не било взето изненадващо. "Беше много тежко да го направим", споделя Зурлева. /БЛИЦ