Кошмарни цифри за българските шофьори
Тазгодишното допитване до 56 хил. души показва, че половината от всички водачи са били глобявани през последните 12 месеца
Тазгодишното допитване до 56 хил. души показва, че половината от всички водачи са били глобявани през последните 12 месеца.
От високорисковите групи всеки пети пък е имал инцидент на пътя.
Според автора на доклада Яна Спасова причината за това е, че водачите имат много високо доверие в собствените си възможности и подценяват грешките си.
„Очакваме останалите участници в движението да ни пазят и разчитаме на тях, че ще бъдат по-ниско рискови. Тази година индексът е сходен с този от миналата година – 88 за леките и лекотоварните автомобили и 83,3 за водачите на камиони и автобуси (бел. ред. при скала до 100).
Това слага водачите на почти всички превозни средства, които се движат по българските пътища, в една част на скалата за себеоценка, която клони към нискорисково поведение“, обясни тя пред БНР.
Най-тревожното е комбинацията между агресия, високоскоростно шофиране, ниска концентрация и неумения, подчерта Спасова.
„Тази комбинация е характерна за най-младите шофьори, които са най-уверени в себе си и за тези, които карат мощни и скъпи автомобили. Тази комбинация води до най-голяма част от тежките произшествия с жертви и ранени“, каза още тя.
Общественият интерес към темата е огромен, а оттам натискът към институциите да решат проблема също е огромен. Всички полагат усилия, защото имаме цел – да намалим жертвите на пътя на половина до 2020 г., каза още Яна Спасова.
„Промяната ще дойде от нас, не от институциите. Колкото и санкции да бъдат налагани, това не води до много сериозни резултати. Това, което ще доведе до резултат, е ако се възприеме съвременният подход в пътната безопасност, който касае не само водачите и контролът, но и инфраструктурата, превозните средства, медицинската помощ.
Ако се промени нагласата към движението по пътищата изобщо, тогава нещата ще се променят и водачите ще започнат да обръщат внимание на грешките си“.
Последвайте ни
0 Коментара: