Ако искате да си купите нова кола от автосалон в Пловдив, трябва да се заредите с голяма доза търпение. Клиенти чакат повече от година, за да подкарат мечтаното возило, за което са подписали договор и са платили капаро. Това обясниха пред „Марица“ търговци на автомобили под тепетата. От представителствата на марките пък не се ангажират с краен срок на доставката.

Причината е  кризата с микрочипове, която засегна индустрията в световен мащаб. Докато година по-рано за нова кола се чакаше 6 месеца, сега срокът е двоен и дори троен, твърдят от бранша.

По думите им, почти всички търговци на автомобили у нас страдат от криза с доставките. Междувременно поддържат огромни шоурумове, които стоят празни от месеци. Служителите също са потърпевши, тъй като голяма част от възнаграждението им се формира на база продадени коли.

Един от засегнатите клиенти е Божидар Иванов, който на 20 ноември 2021 г. поръчал кола от представителството на голяма марка в Пловдив. Служител му обяснил, че максималният срок, за който трябва да пристигне автомобилът му, е 9 месеца. След като времето за доставка изтекло в края на юли т.г., мъжът се обадил на регионалния мениджър и попитал какво се случва с колата.

„Обясни, че доставките се бавят. Ако съм съгласен, да отида в офиса на 20 октомври, за да подпиша съгласие за удължаване на договора“, разказа Иванов. Служителят обещал неустойка за създаденото неудобство в размер на 500 лева, но не кеш, а под формата на сервизно обслужване. Ако откажел, щели да му върнат капарото, което било 10% от сумата на колата.

„Нямам сметка да освободя автомобила. Въпреки че не е ясно докога ще го чакам, перспективата да платя 3 или 4 бона отгоре за друг не е по-добра. А и тогава пак няма да знам кога ще пристигне“, категоричен е пловдивчанинът.

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук