Попълнете търсена ключова дума или фраза

Предвестник на смъртта: Фатален край застигал всеки модел на художника Иля Репин

https://blitz.bg/obshtestvo/kultura/predvestnik-na-smrtta-fatalen-kray-zastigal-vseki-model-na-khudozhnika-ilya-repin_news568654.html Blitz.bg Москва, Русия 03 Ян. 2018, 03:05 1622 прочита 0 коментара
Руският художник Иля Репин бил истински майстор на четката. Изящен дори в най-малките детайли, а силните цветове и посланията в картините му смразяват погледа и дори след време да не си спомняте кой е бил художникът, не може да забравите картината.
Въпреки това приживе на художника му се носила лоша слава. Наричали портретите му предвестници на смъртта, защото всеки, който е позирал на Репин, умира малко след това.

Зловещото повторение със смъртта на неговите модели започнало малко след като дясната ръка на художника се обездвижва и той започнал да рисува с лявата.

Великият хирург Николай Пирогов, известният композитор Модест Мусогорски и френската пианистка Луиза Мерси д‘Аржанто загиват неочаквано, след като позират за портрет пред художника.

Слуховете са предизвестената смърт на портретите на Репин се засилват в Русия, след като група здрави мъже му позират за картината Бурлаки на Волга, а след това предали Богу дух.

Най-известната му картина Иван Грозни убива сина си, която се намира в Третяковската галерия в Москва също е свързана с мистично влияние както за моделите на картината, така и за всеки, която я е видял с очите си.

Десетки са посетителите, които са припадали и разплаквали, когато видят картината за първи път, а от самата галерия официално предупреждават, че хора със слаби нерви и заболявания е най-добре да я подминават.

За образа на Иван Грозни пред Репин позира художникът Месоедов, който едва не убива сина си малко след като кървавата картина е завършена. Позиралият като сина на Иван – литераторът Всеволод Гаршин, пък завършва живота си като се самоубива.

Черните съвпадения обаче не свършват до тук. През 1903 година художникът завършва картината си Тържествено заседание на Държавния съвет, а две години по-късно избухва Първата руска революция, в която повечето държавници, изобразени на платното, умират.

Суеверието, че картините на Репин са предвестници за смърт, се разпространило дотолкова, че когато художникът поканил дeтския писател Корней Чуковски да му позира, той отказал и предложил да нарисува Столипин – премиер в Русия в началото на XX век.

Репин никак не се обидил от отказа на Чуковски и решил да провери смъртоносната сила на четката си, като поканил премиера, за да му нарисува портрет.

След като го завършва, премиерът заминава за Киев, а по пътя е бил убит. На сутринта вестниците гръмват със заглавията: Благодарим ви, Иля Ефимович Репин!

Но освен че се страхували от него, много известни за времето си творци решават да се възползват от силата на портретите на Репин. Една от тях е френската пианистка Луиза Мерси д‘Аржанто, която била много болна, а в позирането пред художника хората видeли молба да приключат земните ѝ мъки.

Реализмът в картините на Репин е покъртителен. За тях известният руски художник Владимир Милашевский казва: За всеки руснак Христос, Толстой и Репин са абсолютни легенди, поставени един до друг.





Източник: sanovnik.bg

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

0 Коментара:

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. Вижте нашата политика за бисквитките повече тук.Приемам