Метрото до „Студентски град“ ще бъде разширено с пет спирки. Трасето на новата отсечка на метрото бе избрано от експертния съвет по устройство на територията на Столична община. Експертите избираха между три варианта и се спряха на най-дългия на стойност 147 млн. лв.
Той е с трасе 4,9 км., а петте станции ще бъдат продължение на спирка „Витоша“ – по бул. „Черни връх“ в близост до ул."Димитър Манчев", в кв. "Витоша" на ул."Стефан Савов", бул. "Симеоновско шосе" на ул. "Проф. д-р Иван Странски", при НСА и Студентската поликлиника. Първият вариант предвиждаше четири нови станции с дължина 4 км., вторият също е с четири спирки с дължина 3,6 км.

Шефът на „Метрополитен“ Стоян Братоев обясни пред „Монитор“, че комплексната оценка по всички показатели показала, че
този вариант е най-подходящият. „Вариант 2 е най-добър, защото може да поеме най-голям пътникопоток, заяви Братоев и допълни, че дневно отсечката ще обслужва близо 40 000 пътници".



Той каза още, че първият вариант за разширение на метрото е щял да привлече 26 хиляди пътници на ден, а третия най-малко – 19 хиляди. Докато обаче се стигне до строеж на отсечката до „Студентски град“ трябва да завърши изграждането на третата линия на подземната железница и да се осигури финансиране. „София се променя всеки ден, а строителството в този район е голямо. С решението на експертния съвет ние предвиждаме трасето, така че да резервираме пътя“, заяви Братоев.

В края на юли миналата година кметът на София Йорданка Фандъкова даде началото на строителството на втория етап от третия лъч на метрото в участъка улица „Житница“ - жк. „Овча купел“ - Околовръстен път.

Вторият етап включва 3,8 км трасе и 4 метростанции. Първата ще е на бул. „Линкълн“, втората на бул „Монтевидео“, а третата в „Овча купел 2“. Четвъртата ще е на околовръстния път, като един от изходите ще е откъм кв. "Горна баня". Там ще има и малка жп гара, на която ще спират влаковете по линията София - Перник. Общата стойност на отсечката е 102 млн. евро.