Не беше редно да се прекратява концесията на „Летище София”. Можеше да се възложат допълнителни анализи. В програмата на ГЕРБ пише кои концесии ще се стремим да реализираме този мандат. Една от тях е тази на „Летище София”. Това каза транспортният министър Ивайло Московски в ефира на БНТ.
Московски обясни, че ще се покани външен, голям консултант. Това обаче, ще бъде доста много по-скъпо от другите, но след като има такъв голям обществен интерес, се приема този подход. „Говорим и с трите големи световни банки, за да получим най-добрата оферта – Световната, Европейската инвестиционна и Европейската банка за възстановяване и развитие”, каза още Московски.
 
По думите на транспортния министър, трябва да се върви към процедура, в която да има авансово плащане, с което да се преодолеят дълговете в железниците.
 
Що се отнася до „Летище Пловдив”, до вчера има подадени 3 оферти за аерогарата. „Вярвам, че тази концесия ще бъде успешна. Там има заложени инвестиционни мерки за гарантирано развитие, като удължаване на пистата и изграждане на карго терминал. Офертите ги отваряме днес в 11:00 часа”, каза още Московски.
 
Московски коментира и скандала около Ангел Попов, който е от квотата на Валери Симеонов. „Той ще има шанса да работи в направлението, което получи като заместник-министър. Надявам се, че ще положи максимално усилие да получи доверие от бранша и от мен като ръководител. Времето ще покаже дали се справя със своите ангажименти. ГЕРБ не е разследващ орган, за да се намеси в отношенията между него и транспортния бранш”, каза той.
  
Московски размаха пръст на БСП, казвайки, че не е коректно да са против концесиите, защото по тяхно време има 14 концесии. Също така най-големите транспортни  предприятия в държавата – „България Еър”, „Български морски флот”, „Български речен флот” - са били приватизирани по тяхно време.
 
Транспортният министър също подчерта, че след затварянето на приватизацията не оставят много механизми за влизането на частен капитал в държавата. Един удобен инструмент за това е концесията, защото собствеността остава публично – държавна. Държавата е максимално гарантирана в тези процедури.
 
Продължават инвестициите в железопътната инфраструктура, в пътните проекти, софийското метро, увери министърът. Там може максимално да се ускоряват процесите, по-бързо да стават тези проекти, за да могат да бъдат завършени в рамките на мандата.
 
Що се отнася до магистрала „Струма”, ведомството на Московски ще продължи да подкрепя колегите от МРРБ. „Разбира се, много прецизно трябва да се изчисли момента, в който, ако не започне строителството, тези пари ще бъдат изгубени. Също така има и резервни проекти и парите да бъдат прехвърлени към тях. Сред тях са тунела под Шипка, магистралата до Велико Търново”, каза още Московски.
 
Говорейки за БДЖ, Московски каза, че дълговете на железниците намаляват. Там ще бъде стартирана процедура за изплащане в средносрочна перспектива на нови влакове.