По електронен път гражданите ще могат да подават декларация за изгубени или откраднати лични карти и шофьорски книжки.

Предстои общият брой на електронните административни услуги, предоставяни от Министерството на вътрешните работи, да достигне 74. Развитието на Портала за електронни административни услуги на вътрешното ведомство е реализирано през изминалата година в рамките на проект, финансиран с 1 478 418.00 лв. с ДДС, по ОП "Добро управление".

Освен въвеждането на 20 нови услуги ще бъдат подобрени и улеснени процесите по заявяването и обработката на съществуващите услуги, като ще се намали съществено административната тежест за хората и бизнеса.

Разработени и интегрирани са електронни услуги, свързани с контрола на общоопасните средства, в това число издаване на разрешения за придобиване по наследство от физически и юридически лица с нестопанска цел на взривни вещества и пиротехнически изделия № 777 в ИИСДА.

Автоматизирането на процесите по предоставяне на услуги за потребителите създава възможност за осигуряване на електронен обмен на информация между гражданите, бизнеса и структурите на МВР и изпълнява изискванията на Закона за електронно управление и европейските стандарти на работа.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук