Разработване на софтуер бави пускането на тол камерите да глобяват превишаващи скоростта джигити, съобщи „Телеграф“. 

Шест месеца след като държавата обяви, че възнамерява да използва тол камерите на пътната агенция, за да преследва нарушители за скорост, почти нищо не се е случило, а процесът е зациклил.

Проблемът на този етап идва от бавното разработване на необходимия софтуер, за да могат тол камерите да се ползват за санкции на нарушители.

Такъв софтуер е необходим, тъй като камерите реално няма да мерят скорост, а ще засичат време - периода от преминаването на едно МПС под една камера на пътя до преминаването под следващата. След това софтуерът автоматично изчислява средната скорост и изпраща нарушението за обработка към отдалечен сървър.

За да могат законно да се използват за глобяване за скорост обаче, камерите трябва да се сертифицират или, иначе казано, експерти от Българския институт по метрология да проверят дали те отговарят на определени технически и метрологични изисквания.

До това ще се стигне едва след като и самият софтуер, който още не е готов, също бъде проверен и сертифициран в института. Една от проверките например е дали е защитен от външна намеса.

„Има определена мудност в процеса. Активно призоваваме пътната агенция да ускори процеса по сертифициране на камерите, но засега мисля, че са готови само две от общо 300 устройства“, каза Тенчо Тенев, бивш началник на КАТ – София, и настоящ съветник по безопасността на движението по пътищата на премиера в оставка акад. Николай Денков.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук