В Бургас телефонът за спешни повиквания 112 работи вече втори месец. От 250 до 300 са обажданията, които дневно получават операторите му, съобщава кореспондентът на Агенция БЛИЦ в морския град. “В някои от дните позвъняванията надминават и 500”, заявява директорът на териториалното звено Наталия Миткова.
Хората ги търсят предимно при пътни инциденти и съдействие за спешна медицинска помощ. Според Миткова значението на единната система 112 придобива все по-голямо значение за бързата реакция при извънредни ситуации. По думите на Миткова фалшивите сигнали намаляват все повече. "Отначало нереалните повиквания бяха по-скоро заради неинформираността на хората за какво се използва 112, чисто любопитство. Сега обаче те спаднаха до минимум, което показва, че има респект към работата на операторите”, добави Миткова.
Териториалният директор подчерта, че последните морски инциденти също са били докладвани първо на 112 в Бургас – за потъналия кораб „Толстой” и бедстващата яхта "Мистрал”.

Важна е бързината, с която обработваме случаите. Работим в перфектен синхрон с колегите от другите служби за бързо реагиране, на които разпределяме случаите по електронен път, обясни Наталия Миткова.
Пример за това е жена, която докато пътува със собствения автомобил получава алергичен шок. Тя е успяла да набере 112 и да обясни за състоянието си, чрез системите локализирахме нейното място, отреагирахме на момента с линейка и успяхме да й спасим живота, гордеят се с последната история от центъра за спешни повиквания.
Районния център на 112 обслужва Бургас, Сливен, Стара Загора и Ямбол. В момента към службата работят 54 човека, но не е изключено капацитетът да бъде увеличен. /БЛИЦ