Наши туристи в чужбина се оплакват за нелоялни практики от онлайн платформи за отдаване на коли под наем. Въпреки сключени застраховки на возилата заради драскотини по возилата фирми за рент-а-кар взимат стотици евро, оплакаха се потърпевши, цитирани от „Монитор“.

Български потребител използва латвийски сайт, за да резервира кола под наем за своята почивка в Малта, като сключва и допълнителна застраховка за колата. При връщане на колата в офиса на фирмата служителите установяват, че има лека драскотина, оценена за 400 евро.

Потребителят плаща сумата, която след това трябва да бъде възстановена от застрахователите до 1 месец. Срокът минава, но сумата не е получена. След съдействието на Европейския потребителски център в България и колегите им в Малта все пак сумата от 400 евро е възстановена на потребителя.

При друг случай пък нашенец сключва договор за наем от италианска рент-а-кар компания в средата на април. Платен е наем от 49 евро, като успоредно с това от кредитната карта е изтеглена и сумата от 100 евро като депозит.

Три месеца по-късно депозитът не е възстановен и потребителят се обръща към потребителския център у нас. До момента, в който за случая не са уведомени италианските власти, че сумата не е отблокирана и потребителят си я е получил обратно по кредитната карта.

Въпреки че подобни оплаквания не са толкова много, колкото са например за проблеми с полети, е добре да се имат предвид няколко важни съвета при наемане на автомобили в чужбина, коментира директорът на ЕПЦ България Игнат Арсенов.

При наем всички допълнителни „екстри“ като детска седалка, навигация, опция да има и втори шофьор се заплащат. „Независимо, че наемането на кола обикновено става по интернет, тук правилото за разваляне на договора в рамките на 14 дни, което важи при онлайн покупката на стоки, не важи“, казва Арсенов. Често има и различни условия за минималната възраст на шофьора в съответната страна.

„Това може струва допълнителна такса за шофьори под 25-годишна възраст“, допълва Арсенов.

Често клиентите на коли под наем не четат внимателно условията на договора си и остават неприятно изненадани. „Имайте предвид, че договорът, който получавате на място, обикновено е на местния език. Пазете копие от документа“, съветва още шефът на потребителския център.