Български тирове се оказаха в снежен капан на пътя. Най-сериозно е положението в Северна Италия в района на Пиаченца, сигнализираха международни шофьори, цитирани от glas.bg.

Пътищата в района не са почистени и трябва да се кара с повишено внимание, предупреждават шофьорите.

Подобна е ситуацията и в района на тунела Фрежус между Франция и Италия. Той свързва двете държави и се намира в Западните Алпи.

През него преминава една от основните пътни артерии през Алпите. Свързва Модан, Франция и Бардонечия, Италия. 80% от трафика е товарен превоз. Именно международните шофьори изпитват най-големи затруднения заради непочистените пътища. 

Ето и ситуацията в снимки:

Именно тунелът Фрежус е един от най-бързите начини да преминете от Италия във Франция и обратно.

Изграждането на 13-километровия тунел Фрежус започва през 1974 г. Проходът е отворен през 1980 г. Проектът възлиза на 2 млрд. франка или около 700 млн. евро, изчисляват от френското правителство през 2005 г.

Това е петият най-дълъг пътен тунел в света. Френската му част се управлява от френската компания SFTRF, италианската от местната SITAF. Ако пътувате от Италия, можете да достигнете до тунела по магистрала A32 Торино-Бардонечия. От френската му страна до него можете да стигнете по магистрала А43 от Лион до Шамбери.

Целият трафик по тунела се таксува по 32,30 евро. Над 20 млн. превозни средства са преминали през него в последните 20 години.

След инцидент в тунела Монблан през 1999 г. обезопасеността на Фрежус е подобрена. Наложено е стриктно ограничение на скоростта от 70 км/ч. Изискваната дистанция между автомобилите е минимум 150 м. Тунелът е екипиран с модерни детектори за дим и пламъци, както и със система за видеонаблюдение. Противопожарни кранове са инсталирани на всеки 130 м. Те са свързани с големи водни резервоари.

Има 11 пункта за безопасност по продължението на тунела, екипирани с телефони, високоговорители, свързани с контролна стая, както и отделна вентилационна тръба, която осигурява свеж въздух. Те са отделени от основния тунел с две противопожарни врати. Външната врата се затваря автоматично когато температурата в тунела премине определено ниво.

Въпреки всички тези мерки за безопасност все пак в тунела през 2005 г. се случи фатален инцидент, при който загинаха двама словашки водачи на товарни камиони. Тунелът е затворен за няколко месеца и е обезопасен още повече.

Съставен е екип от огнеборци от 4 групи за интервенция при спешни случаи. Две от тях са разположени съответно от френската и италианската страна. През 2007 г. е решено да бъде конструиран 8-метров спасителен тунел, паралелен на основния.