Пътниците от два влака бяха свалени на Радомир и натъпкани като сардини в един автобус в събота. А причината бе планиран ремонт баш в уикенда на голямото завръщане след празниците, съобщава „Телеграф“.

Закъснение

Пътническият трен тръгна от първата точка в 9:30 часа. На гара Дупница за 30-40 км разстояние вече се движи с около 15 минути закъснение.

Междувременно по трасето се продават билети, без да се предупреждават пътниците, че ще трябва да слизат и да се прекачват на автобуси до някъде и после пак на влак. Това се разбира едва вътре. Някои са изненадани, но посрещат вестта с усмивка, други са направо бесни.

„Идваме от зимната ваканция. Едва се качих с двете децата и тежките чанти с помощта на роднини. Сега кондукторът ни сюрпризира, като ни провери билетите, че ще трябва да слизаме на Радомир и ще ни извозват с рейсове до Перник.

Оттам хайде, тичай пак на влака за София. Ако знаех, въобще нямаше да се кача, все пак има и автобуси по трасето на всеки кръгъл час“, съжали Емилия С. от кв. „Надежда“, която избрала жепето заради малчуганите.

Малко след 11:20 ч. влакът акостира в Радомир. Някой подсеща машиниста да вземе да каже по радиоуредбата, че е само дотук.

Състезание

Изсипаните на перона граждани ги чакат още сюрпризи. Започва състезание кой да се добере до единствения автобус в далечината. А той трябва да побере и пътуващите с влака от Кюстендил за столицата.

Тъй като линията, идваща от града под Хисарлъка, е до Радомир, обикновено хората тук се прекачват на някой влак, идващ от Петрич (или Благоевград) в посока София. Така двата пътникопотока се смесват.

Разписание

Двамата кондуктори създават впечатлението, че бързат към автобуса заради разписанието, но май хукват да си хванат най-предните места, че да седнат. Пътниците отвън – кучета ги яли. Възрастни хора с дисагите, родители с деца зорлем се добират, ала места вече няма.

Със сетни сили искат да хвърлят куфарите си в багажното. За капак на всичко - то е затворено. Всеки се оправя сам с отварянето. Пневматиката на вратите не държи и те падат върху главите им. Шофьорът горе си седи и нехае. Така и последните пътници се качват. Стоят прави, въпреки че уж са си платили.

„По царско време, а и по времето на соца какви жепейци имаше – струна, в униформи със златни знаци, вежливи, акуратни, услужливи. А сега...“, констатира бивш железничар, пътуващ до спирка „Захарна фабрика“.

Други отзад в автобуса коментираха, че железопътният транспорт е най-комфортният и сигурният в света, ама в България умишлено се дърпа назад с корупция и „ей такива изпълнения“ вече 35 години.

Авария

След лашкане по завоите и взимане на още пътници на гара Батановци рейсът пристига в гара Перник. Започва ново препускане към стоящия втори влак.

Оказва се, че причината за поредната неразбория в БДЖ дори не е авария, възникнала в последните 24 часа, а планиран ремонт. Въпреки това никой не е счел за нужно да предупреди потребителите на транспортната услуга, преди да заплатят за нея.

В крайна сметка пътниците от двата влака се добират до София в 12:38 минути със само 8-минутно закъснение, което си е рекорд предвид обстоятелствата.

Връзки

На слизане хора недоволстват, че ще изпуснат транспортните си връзки за други населени места. Дама се вайка, че има по-малко от 20 минути да се реди на опашка за билети, да купува храна и да поеме в новата си посока.

„Е, вие, ако за 20 минути няма да стигнете, то и иначе няма“, кодоши се кондукторът.

Служители на БДЖ: Вагони на частник са причината

От Информационния център на БДЖ съобщиха пред в. „Телеграф“, че депешата, че влаковете няма да вървят нормално по югозападното трасе от и за София, е дошла сутринта на 4 януари. Затова и гражданите не са били предупредени.

„По технически причини е заради падналите вагони на „Товарни превози“ или на частник са по-скоро. Това е причината“, информира служителят. Само че тази авария съвсем не е прясна и е от 23 декември.

Преди Коледа товарен влак, превозващ въглища за ТЕЦ „Бобов дол“, дерайлира на гара Батановци. Това предизвика чутовен хаос с отменяне на влакове по цялата югозападна линия.

Пътят тогава уж бе разчистен. И точно през уикенда, когато народът се връща от новогодишната ваканция, е решено да се вдигат останалите 4 катурнали се товарни вагона по линията, която остана блокирана.