Увеличават се онлайн измамите по време на Ковид кризата. Измамници използват името и логото на „Българските пощи“, за да източат картите на техни клиенти в интернет, предупреждават от полицията.

Една от последните измамени по тази схема е русенка, която се разделила с 500 евро.

Малина Петкова и съпругът ѝ имат успешен бизнес, пазаруват и плащат онлайн, особено по време на пандемията.

Последната пратка обаче им излязла солена. Малина получава СМС от "Български пощи", че пратката е задържана и трябва да плати 2,99.

Без да провери решава да плати сумата, като преди това попълва данните си на посочен имейл.

След което получава СМС от банката, че са и изтеглени 500 евро от картата. СМС-ът е изпратен от пощата за реална пратка, но е прихванат от хакер, съобщава БНТ.

„Някой ги следи тези неща и в крайна сметка е разбрал, че аз съм получила СМС съответно ми е изпратил имейл, за да злоупотреби и да ми изтегли голямата сума пари", казва Малина.

Потърпевшата подава сигнал в полицията в Русе.

От отдел „Противодействие на икономическата престъпност“ потвърдиха, че фишинг измамите зачестяват, а по време на COVID кризата авторите им са станали още по изобретателни и дръзки.

Освен от "Български пощи", разпращат фалшиви имейли и от името на Енерго Про, в които се настоява да се последва линк.

"Реално активните полета, в които се подканва гражданина да въведе данните на своята карта е с цел да бъде източена картата.

Гражданите да бъдат бдителни за въвеждането на код за сигурност на картата“, каза Александър Ковачев – началник на Сектор „Противодействие на икономическата престъпност”.

А от „Български пощи“ предупреждават, че имейли, които не са от домейна на дружеството, не трябва да се приемат за достоверни.