78% от студентите са уверени, че в България има компании, които отговарят на всички техни изисквания, а 62% вярват, че могат да намерят желаното работно място у нас. Това сочат данните от проучване на социологическата агенция “Тренд“ инициирано от „Българската асоциация за управление на хора” (БАУХ) и „Българското дружество за връзки с обществеността” (БДВО).

Близо половината от анкетираните студенти (49%) биха искали стартовата им заплата в някоя от тези компании да е между 1201 лева и 2000 лева.
 
Сигурността и стабилността са сред ключовите фактори за младите хора при избор на работно място, показват резултатите от представително проучване „Най-желаният работодател в България“ проведено през месец февруари 2020 г.

Епидемията от COVID-19 оказва сериозно влияние върху пазара на труда у нас, затова сигурността и стабилността, която компаниите дават на хората в началото на техния кариерен път, придобиват още по-голяма важност.

Нивото на възнаграждение, възможностите за развитие, естеството на работа и балансът работа-личен живот са сред най-важните за интервюираните студенти.

Мнозинството от тях (78%) са убедени, че в България има компании, които отговарят на всички техни изисквания към работното място, а 62% считат, че могат да си намерят такава „идеална“ работа у нас.

Очакванията на младите хора стават още по-актуални в ситуация като настоящата, когато осигуряването на адекватни доходи, стабилност и грижа за служителите се превръщат в приоритет за участниците на пазара на труда. Ако компаниите бяха хора, то студентите искат от тях да са честни, съвременни, креативни хора, на които може да се разчита.

Основните мотиватори за работа на новото поколение на пазара на труда са справедливото възнаграждение (69%), научаването на нови неща и саморазвитието (68%), оценяването на усилията от страна на работодателя (51%) и връзката между личните постижения и възможностите за растеж (50%).

Своите качества, които те посочват като най-важни за започване на работа, са: знания и умения (60%), самоорганизираност (45%), умение за бързо учене (44%), креативност (43%) и чувство за отговорност (42%).

Специализираните портали за работа (40%), препоръки от приятел (29%) и социалните мрежи (21%) са трите най-често използвани канала, по които младежите се информират за потенциалните възможности за работа.

По-голямата част (77%) от следващите редовно обучение биха искали да работят по специалността си.

Предпочитанията на младежите към българските и чуждестранните работодатели в страната са на сходно ниво, с лек превес към международните компании (21%) спрямо 19% за местните фирми.