Отпаднаха 2 версии за катастрофата с починалите пилоти на Граф Игнатиево
Министерството на отбраната представя резултатите от проверките на авиационния инцидент от 13 септември 2024 г.
Министерството на отбраната представя резултатите от проверките на авиационния инцидент от 13 септември 2024 г. в Трета авиационна база в Граф Игнатиево, при която загинаха двама пилоти.
„Поех ангажимент като министър, веднага след разчитане на черната кутия на самолета, веднага да оповестим резултатите. Стремим се да изясним обстоятелствата и причините за този инцидент, за да не се допускат подобни в бъдеще", това заяви на брифинг министърът на отбраната Атанас Запрянов.
"За мен като министър на отбраната е изключително тежко да приема този инцидент, защото човешкият живот е най-ценният капитал за Министерството на отбраната. Машините се купуват, самолетите също, но добре обучени професионалисти, в случая пилоти - не можем да върнем по никакъв начин.
Мое задължение като министър на отбраната, както обещах, е да обявя подробности за случилото се, като ви информирам без да се намесвам в работата на Прокуратурата за резултатите от проверката на служба "Военна полиция", която е на мое пряко подчинение. Това разследване е независимо от съдебното и досъдебно разследване и целта му е предотвратяване на подобни инциденти в бъдеще", подчерта Запрянов.
„Установяването на степента на нечия вина или отговорност не е предмет на дейността на разследването на Комисията.
Тя проведе разследването в четири основни направления
Първото – проучване на летателната подготовка на екипажа и организацията на полетите.
Второ – медицинско изследване. Трето – изследване на авиационната техника. И четвърто - проучване на обстоятелствата, при които е възникнало авиационното произшествие.
Комисията не откри данни, които пряко да са допринесли за катастрофата в организационната дейност на мероприятието", заяви полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ в Служба „Военна полиция“.
По думите му членовете на екипажа са преминали успешно годишното и полугодишното медицинско освидетелстване във ВМА, чието заключение е, че са "годни за летателна длъжност като пилот".
"Заключенията на полетния медицински преглед в деня на самото мероприятие е, че психо-физическото състояние на пилотите позволява изпълнението на летателни задачи в конкретния ден", подчерта Василев.
„Двигателят е бил на максимален режим и не е имал проблем. Самолетът е бил управляем през цялото време. Поведението на самолета е отговаряло на действията на пилотите“, категорични са разследващите органи.
„Стойностите на височината на биометричния високомер и тези от GPS системата съвпадат. Проведе се беседа с инженери, отговарящи за подготовката на полета. Комисията не констатира проблеми с авиационната техника и тази теза е отхвърлена“, добавят експертите.
Летецът е търсил допълнителна тяга на двигателя в 12:30:19 ч. Примерна скорост 450 км./час, ъгъл на тангажа минус 17 градуса, южен курс. Разбиването е станало в 12:30:20 сек.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!
Последвайте ни
2 Коментара: