По заповед на Прокопиев: голямото (социологическо) надлъгване започна
Социологията, казват, е точна наука – колкото платиш, толкова получаваш. За съжаление, този брадясал виц отдавна е реалност. Поне у нас. Зададат ли се избори и започва голямото надлъгване, в което социолозите имат ключова роля.
Така, третият мандат може още да се търкаля из кулоарите на парламента, използван от силата, която го държи – ИТН, за да бъде тупана още малко топката, но по всичко изглежда, че през октомври отново ще ходим до избирателните урни. Ако някой е имал съмнения досега, то те вече би трябвало да са се изпарили. Доказа го едно социологическо проучване, представено в днешната утрин, с което официално беше даден старт на голямото предизборно надлъгване.
В ефира на bTV управителят на „Маркет линкс“ Добромир Живков представи данни за нагласите на избирателите при парламентарен вот наесен, за които претендира, че са представителни, но всъщност изглеждат съмнително манипулативни. Като например твърдението, че при нови избори, всички настоящи играчи в парламента ще са с по-ниски резултати спрямо току що преминалия вот на 9 юни, с изключение на…ПП-ДБ.
Според агенцията това била единствената формация, която бележи ръст. И от третото си място през юни, сега скачала на второ. При това с цял процент повече, отколкото получи на вече отминалия вот. Наистина ли?!
На фона на скандалите, при които знакови лица от „Продължаваме промяната“ (единият от играчите в съюза), бяха разобличени като ортаци на контрабандисти и снимани с пачки пари, разнасяни от пудели, а също и на постоянните разкрития за задкулисните обвързаности на партиите от коалицията с олигархичния кръг на Иво Прокопиев, подобен ръст е меко казано спорен. Но напълно закономерен предвид връзките на самата социологическа агенция със същия кръг, дърпащ и конците на ПП-ДБ –„Капитал“.
За тези, които са забравили, ще припомним, че Живков стана управител на агенцията, след като мястото беше овакантено от нейния създател – Румяна Бъчварова, станала известна в публичното пространство като „кадровика“ на Прокопиев, с когото освен чисто семейни обвързаности предвид факта, че цялата й рода работи за неговата издателска империя, я свързват и цяла поредица протежета на олигарха, пробутани от нея във властта.
Сред тях лидерите на ПП Асен Василев и Кирил Петков, чиято кариера в политиката тръгна далеч преди да пробутат подмяната си като промяна. И по-точно в периода 2009-2010 г., когато тя беше шеф на кабинета на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов в първото му правителство.
Същото правителство, в което по собствените му признания, 5-6 от министрите са били посочени от Иво Прокопиев. А освен тях, явно и съветниците им, каквито по това време бяха Петков и Василев в екипа на тогавашния министър на икономиката Трайчо Трайков.
Сред пионките на олигархията, уредени с пост от Бъчварова, е също и бившият правосъден министър и също вече бивш партиен лидер Христо Иванов, когото тя лично наложи във втория кабинет на „Борисов“.
На този фон опитите през манипулация, пробутвана като „социологическо проучване“, да се изкарва, че ПП-ДБ единствени са в бяло и растат нагоре в сърцата на избирателите, докато всички останали са в калта, е меко казано абсурден, но пък напълно очакван.
Както можеше да се очаква и друго твърдение, лансирано днес от Добромир Живков – че председателят на ДПС Делян Пеевски не само е на дъното на таблицата по доверие сред политическите лидери, където по традиция го запращат „Маркет линкс“, макар да са опровергавани от избирателите на всеки избор, но и допълнително се бил сринал. И сега имал едва 2% одобрение. Ако трябва да сме честни, предвид кой го казва, дори и тези два процента са изненадващи.
Ако имаше минусови нива на доверие, вероятно от „Маркет линкс“ щяха да запратят лидера на ДПС направо на тях. Но тъй като няма, нищо чудно следващия път от агенцията да го запратят на нулата.
Не защото ще е истина, а защото това диктуват интересите на олигарха Иво Прокопиев, който всъщност командва парада и при тази социологическа агенция, и при още поне една друга.
А че подобни данни нямат нищо общо с истината показват както резултатите от току що отминалите през юни избори, на които именно под ръководството на Пеевски ДПС стана втора политическа сила, но и от вълната на подкрепа в редиците на движението за битката му срещу дерибеите във формацията.
На този фон все по-актуални звучат и думите му, че неговата истинска социология са хората. И именно те ще разобличат лъжите и манипулациите на социолозите като тези от „Маркет линкс“. На предстоящия нов вот, който вече чука на вратата.