Почна се: Цакат ни с новата безпощадна такса в магазините, но...
На касата на мъж била маркирана опаковъчна пластмасова кутия, която той не е желал и не е получавал
„Билла България“ ЕООД трябва да плати глоба в размер на 500 лева за това, че в нарушение на Закона за защита на потребителите е продавала на клиентите си в Шумен непоискани от тях пластмасови кутийки. Решението на Шуменския районен съд е от 2 януари.
Клиент подал жалба до Комисията за защита на потребителите /КЗП/, че си купил маслини от магазина на Билла на бул. „Симеон Велики“, като изрично посочил, че не иска да ги слагат в пластмасова кутия. Въпреки това на касата била маркирана опаковъчна пластмасова кутия, която човекът не е желал и не е получавал.
Проверяващите от местното звено на КЗП извършили контролна покупка на маслини, като изрично заявили, че желаят продукта да бъде поставен в торбичка.
От 1 януари: Цакат ни с нова такса в магазини, а спасение няма!
Въпреки че не искали пластмасова кутия, служителят зад витрината им заявил, че имат забрана да поставят стоките в торбичка, като същевременно, независимо от това в каква опаковка ще бъде стоката на касата ще бъдат таксувани за пластмасова кутия с цена 20 стотинки.
Инспекторите съставили акт за административно нарушение на член от Закона за защита на потребителите, според който се забранява доставката на стоки и услуги на потребител срещу заплащане без искане от негова страна.
От Билла обжалвали.
Шуменският районен съд потвърдил законосъобразността на акта на КЗП. „Съдът намира за напълно неоснователен довода изложен както в становището по констативния протокол, така и в жалбата, че установеното не изпълва състава на нарушението на чл. 62, ал. 1 от ЗЗП.
Опаковането на закупен продукт не е отделна услуга, която търговецът предоставя само и единствено при поискване от страна на потребителя, но в настоящия случай потребителят изрично е пожелал стоката да не се опакова в пластмасова кутия, а в торбичка или друга биоразградима опаковка.
При положение, че поисканият от потребителя, продукт /в случая маслини/ не е бил поставен в пластмасова кутия, дружеството - жалбоподател не е следвало да маркира и взема при заплащане сумата за пластмасовата кутия, която не е поискана от потребителя“, се казва в решението на съда.
То не е окончателно и може да се обжалва пред по-горна инстанция.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук