Чалгата усилено превзема театъра, показва проверка на „Телеграф“. След като големият син на Тони Стораро – Фики, бе първият изпълнител от лекия жанр, включен в комедийно театрално представление, все повече звезди от чака-рака стила навлизат в Храма на Мелпомена, пишат Телеграф.

Примата Глория е последната от фолка, която бе обявена като част от комедийния хит „Направихте ме на луд“. Тя ще се включи в представлението във Варна на 20 януари. Мястото е ФКЗ Зала 1, а началният час – 19. Водещ на спектакъла е Руслан Мъйнов, който умело съчетава смешното със сериозното. Актьорският състав включва още Ненчо Илчев, Мария Сапунджиева, Кирил Ефремов и Тихомир Благоев. Режисьор на „Направихте ме на луд“ е Богдан Петканин.

В същия спектакъл ще се включи и нейната адашка по лична карта – Галена. Тя заедно с дуетната си половинка от хитовете „Кой“, „Ламборгини“, „Боже, прости“, „Изневеряваш ли ми“ и „С друг ме бъркаш“ Фики ще се изявят в „Направихте ме на луд“ в Лондон на 30 януари.
 



Повелителката на атракциона Калоянова крепост в Арбанаси за пръв път ще се качи на сцена с известните ни актьори, но Фики вече има опит, тъй като участва като гост в няколко представления в София и в други градове из страната, но за него ще е първо извън граница. „Изключително съм щастлив да бъда на една сцена с толкова талантливи актьори. Всички са великолепни и много се забавляваме“, коментира Фикрет Али.

Есил Дюран вече почти година пее и играе в Сатиричния театър „Алеко Константинов“. Тя е звезда в спектакъла „Сатирично кабаре“, чийто автор е шефът на комедийната трупа Калин Сърменов. Той е и режисьор заедно с Николай Младенов. Лично Милото, както наричат директора заради ролята му на мафиота в сериала „Седем часа разлика“, е избрал певицата да се причисли към екипа.

Тя си партнира със Силвия Лулчева, Албена Михова, Боби Турбото и други. Самата Есил има над 30 години на сцената, като умее да пее в разнообразни жанрове, а Сърменов търсел тъкмо подобен човек. Изпълнителката казва, че от дете е запалена по театъра. “Обичах да играя на спектакъл като дребна. Правех си сама билети, продавах ги за 10 стотинки, събирах аудитория, бях режисьор”, спомня си Дюран.

Като част от мюзикъла „Таборът се връща от небето“ на Ники Априлов стана ромската перла Софи Маринова. Премиерата бе през август на сцената на летния театър във Варна, като част от програмата на „Българан“. Заглавието е перифраза на историята, разказана в руския филм „Таборът отива към небето“. Либретото е на Любомир Пеевски и е една вълнуваща романтична история за невъзможната и изпепеляваща любов между конекрадеца Лайку и хубавицата Рада.

„Значимо място в спектакъла имат руско-циганските романси и танци. „Публиката ги обича, познава и припява „Нане цоха“, „Очи черные“, „Все, что было“, „Андроверда“, „Две гитары“, „Циган спросил цыганку“ и други. Тази музика е вибрация и ритъм – необятна и необяснима като палавника вятър, развяващ косите, като огъня в кръвта.
 

С образа за свободни и волни хора, обладавани от силни страсти, като любов и омраза, ромите влизат в произведения на световната класика“, казват от театър „Българан“. Оттам отправят покана към Софка да се включи в представлението с изпълнения на песни, като тя веднага се съгласява на предизвикателството.

„Да“ на отправеното предложение казва и Димитър Туджаров-Шкумбата, който е рамо до рамо до Маринова на сцената. Участва и Краси Ранков, а танците ще се изпълняват от Ансамбъла за народни песни и танци „Одесос“ при Областна дирекция на МВР – Варна, с художествен ръководител и хореограф Радослав Иванов.

Режисьор на мащабната продукция е Николай Априлов, а проектът се реализира с финансиране от Националния фонд „Култура“. След няколко представления Маринова обявила на организаторите, че няма да може да съвместява с редовите си участия и препоръчала за нейната роля колежката си Роксана.

Тя участваше в комедийния сериал „Ракия Сънрайз“, в поредицата „Скъпи наследници“, а последната й роля бе във филма на Виктор Божинов „Голата истина за група Жигули“, където си партнираше с актьора Михаил Билалов.

Марчела се вихри в Народния

Фолкпевицата Марчела пък се вихри в Народния театър „Иван Вазов“. Това е героинята в моноспектакъла на София Бобчева „Бонбон“. Сценарият на Здрава Каменова е решен като риалити шоуто „Прозрачната стая“, в което певачката влиза с надеждата да си върне изгубената си популярност.

Подтиквана от своя съпруг и мениджър, тя се опитва да промотира последния си отчаян опит да се озове отново в светлината на прожекторите – нейния албум и автобиография „Силиконови чувства“, излагайки себе си на показ пред милионна аудитория, сама в стая, където чува единствено гласа на Грейт Фадър и неумолимите му въпроси.

Но дали това ще е звездно и приятно преживяване за Марчела, както самата тя очаква, или намеренията на шоуто са съвсем различни? В този един час позагубилата блясъка си, наивна, будеща много смях певица ще се срещне с миналото си, ще се изправи срещу избора си, срещу страховете си, ще разкрие тайни и комични истории от абсурдния си живот на поп-фолк звезда, които никога не е изричала на глас.

Тази вечер ще промени живота й завинаги. А кой ще спечели от всичко това, знае само Грейт Фадър.

Поп-фолк хрониките в Зад канала

Спектакъл за чалгата има и в афиша на Малък градски театър „Зад канала“. Той се нарича „Поп-фолк хроники: Бели птици и куршуми“ по едноименния хит на Радо Шишарката, посветен на покойния бос на ВИС-2 Георги Илиев. Автор е Неда Соколовска, а участват актьорите Таня Пашанкова, Весела Бабинова, Жени Александрова-Лечева, Христина Караиванова, Емил Котев, Владимир Зомбори, Мак Маринов, Симеон Бончев и Атанас Чопов.

Постановката е подходяща за лица на 18+, уточняват от трупата. Поп-фолкът не е просто музикален жанр - той е манифест на ценности, житейска философия, културно явление, което по някакъв начин се превръща в метафора на постсоциалистическа България, казва Соколовска.

„Бели птици и куршуми“ е театрална хроника, скандално откровен разказ за „златните“ години на поп-фолка, затворени между падането на тоталитарния режим и падането на първите глави на организираната престъпност - меценатите на този музикален феномен, който по-късно прераства в най-успешната индустрия на българския шоубизнес.