Внимавайте с пазаруването преди Коледа. Търговци влияят на нашите емоции, но е хубаво да прегледате добре стоката в магазина.. Това каза психологът Антонина Кардашева, съобщава Нова телевизия.

Ние купуваме чрез емоциите си, много често чрез очите, добави тя.

„Ароматът, музиката - всички тези стимулации на нашите възприятия отключват еуфорията, а когато сме в еуфория, сме склонни да правим нерационални избори”, обясни Кардашева.
8 млн. лв. в час е скоростта, с която средно олеква джобът ни в дните преди празниците, а очакванията са тази година да похарчим много повече, каза пък водещият на рубриката „На твоя страна” Георги Георгиев.

Средно всеки от нас ще отдели 330 лв., с които ще купи подаръци за най-близките си, което е със 100 лв. повече от миналата година. Телевизори, бяла техника и смартфони ще са най-предпочитаните подаръци, които ще очакваме под елхата. Очакванията са всеки ден до Коледа българите да харчат по 200 млн. лв.

Обещания за атрактивни цени и препълнени чанти с покупки вече са обичайна гледка в търговските обекти. Капаните на търговците ни дебнат от всеки ъгъл. За да достигнем до желания подарък, в повечето случаи трябва да преминем из лабиринтите на целия магазин, а изкушенията по пътя са много. Предвидливо търговците поставят най-атрактивните стоки на височина 1,68 м.

„На рафтовете, които са на нивото на нашите очи, се слагат обикновено най-скъпите стоки, защото ние купуваме чрез емоциите си, много често чрез очите”, обясни психологът.
82% от всички хора оставят купуването на подаръци до последните дни преди Коледа. През декември продажбите растат с над 30%, а при най-предпочитаните подаръци - с между 2 и 3 пъти.

И тази Коледа се очаква във всеки втори подарък под елхата да има някакъв вид дреха.

Сред другите популярни изненади остават козметиката, играчките, мобилните телефони, таблетите, игри, обувки, както и книги, музика и филми.

Статистиката показва, че всеки пети подарък под елхата ще бъде развлекателна електроника. Най-търсени на изплащане през 2018-а са телефоните, телевизорите, пералните, диваните и лаптопите. Също статистиката показва, че през тази година сме достигнали рекорд в продажбите на нови автомобили. До декември са купени близо 32 000 нови леки коли. В същото време над 70% от потребителите на Интернет ще изберат подаръците онлайн. През мрежата се купуват предимно дрехи, козметика, играчки и книги.