Бившият началник на капитанията си спомни още, че през 1962-а "Илинден" имал разрешение да вози 63-ма човека на борда. Дълго време след това обаче корабът бил закотвен, защото приличал на руина
Корабът &quot;Илинден&quot;, който потъна във водите на Охридското езеро, е имал незаконно надстроена палуба. Това стана ясно по време на съдебното заседание. Показания&nbsp;пред съда даде&nbsp; бившия началник на Охридската капитания Златан Клечкароски. <br /> <br /> Съдебният процес за потъването на кораба започна преди два дни по същество в Основния съд в Охрид. Прокуратурата обвини представителя на немската застрахователна компания &quot;Лойд&quot; Бранкo Баич и капитана на кораба Сотир Филевски в тежко престъпление срещу сигурността на хората и имуществото в транспорта. <br /> <br /> Пред магистратите от Основния съд в Охрид Клечкароски обясни, че проверка през 2003 година е установила, че втората палуба на кораба, която е допълнително надградена, е опасна. Инспекторите установили, че поставените допълнително пейки върху плавателния съд могат да бъдат опасни.<br /> <br /> Бившият началник на Капитанията допълни, че след въпросната проверка е имало само предписание, според което на допълнително изградените пейки не трябва да бъдат настанявани пътници.<br /> <br /> Клечкароски обясни, че проверки на корабите са правени редовно, както от тричленна комисия, така и от самия него. Експерът допълни, че в разговори с капитаните на всички кораби била отправяна молба от негова страна плавателните съдове да не бъдат претоварвани. Бившият началник на капитанията си спомни още, че през 1962-а &quot;Илинден&quot; имал разрешение да вози 63-ма човека на борда. Дълго време след това обаче корабът бил закотвен, защото приличал на руина<br /> <br /> Плавателният съд бил регистриран в югорегистъра с кораби. От носимостта на кораба от капитанията не се интересували, защото &quot;Илинден&quot; бил пътнически, а не товарен кораб./БЛИЦ<br /> <br />