Просветният министър Красимир Вълчев е против различната цена на купоните за обяд в училище. Такава практика е налице в десетина столични училища, докладвали на министъра от Регионалното управление по образование след поискана от него проверка.

Разделиха децата в училище на бедни и богати - за едните каша, за другите карначета! 

"В София има такава практика, и то от тази година. Това, което получих информация от директори чрез РУО, е, че в повечето случаи това е практика, която са я поискали родителите", разкри министърът, цитиран от Канал 3.

Обикновено разликата била от 1 лев, какъвто и случай нашумя тази седмица - в едно училище се продавали купони с цена от 2,50 лв. и други от 3,50. Веднага някои от децата реагирали, че съучениците им ядат с купони за бедни.

Според министъра може би има основание за различна цена на купоните за обяд, защото децата са различни, едни нужди има първокласникът, други десетокласникът.

"Но се обединихме, че това по-скоро не е добра практика, защото не е желателно разделението на децата. Макар и децата да са различни, училището не трябва да е това, което да усилва различието, напротив, образователната система трябва да е тази, която осигурява равни възможности на всички деца", категоричен е министърът на образованието.

Защо разделиха децата в училище на бедни и богати - за едните каша, за другите карначета! 

"Най-добрата практика е може би децата да имат възможност за избор между различни менюта", смята Красимир Вълчев.

По случая с Айтос, където децата от селата, докарвани с училищния автобус, обядвали безплатно, а останалите, от града, плащали по 2 лева, министърът отсече, че никъде в нормативната уредба няма такова положение.

"Там са разделени децата. Нищо не предполага такава презумпция за разделение. Напротив, нормативите за целодневна организация и поевтиняване на храненето са в един и същи размер, винаги във всички училища правата на децата до обедно хранене са едни и същи. Изказах го това становище. Доколкото знам, училището в Айтос е взело мерки да уеднакви цената", добави Вълчев.

Според него, ако на едно училище не му достигат средствата, за да дотира изцяло безплатен обяд, то трябва да ги използва, за да намали цената на купоните, но на всички в равен размер. "Това е постановката", категоричен е министърът.

Той призна още, че е прочел концепцията на ВМРО за справянето с ромската интеграция. "Запознах се в частта "Образование". В тази част ние нямаме противоречие по отношение на това, което трябва да направим", коментира още министърът на просветата.

Според него не ни трябва допълнителни мерки, а по-добра организация на работата, защото и в момента общините е трябвало да обхванат децата в образователната система, но не са го правели. Освен това, когато ставало въпрос учителят да отиде в "най-агресивните квартали", той не можел да стъпи там без придружител, а често дори и полицай се въздържал да стъпи там.

Той е обиколил вече училищата в 78 общини и на всички места, с изключение на няколко родопски общини, се оказало, че обхващането в образователната система е основният проблем, въпреки че вече 40 хил. деца са върнати в училище. По-трудното е да бъдат задържани в клас, а най-трудното - да бъдат научени, призна Вълчев. Според него механизмът за обхващането на децата е показал, че когато институциите работят заедно, има резултат.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!