„Пловдив 2019“ е спестила половин милион лева от провален телевизионен сериал, става ясно от финансовия отчет на фондацията за 2018 г. Предвидените 480 хил. лв. са си останали в сметките на общинската структура, а трябваше да отидат за реклама на града в пожарникарския сериал „Ягодова луна“ на Нова. Заради забавянето на снимките градът под тепетата се е откачил от ангажимента си.

При уточнен план за общите разходи 15 490 916 лв. за миналата година са изхарчени 7 354 370 лв., или 47,48%, става ясно от отчета. От предвидените за културни проекти 7,8 млн. са изразходвани 5,1 млн. Фондацията е спестила и от бюджета за маркетинг и реклама. При планирани разходи от 2,3 млн. лв. са отчетени 720 215 лв., пише marica.bg.

„Пловдив 2019“ е похарчила по-малко от заложените за администрация средства. При планирани 1,6 млн. лв. фондацията е изразходвала 1,1 млн. лв. Същевременно от стопанска дейност в сметките през м.г. са постъпили едва 58 384 лв.

 

„Пловдив 2019“ са икономисали и от поканата за местни регионални медии. За тях бяха предвидени 50 000 лв., от които не е похарчен нито лев. През 2018 г. са постъпили 1630 проектни предложения по 12 отворени покани, от тях над 400 проекта са одобрени, се посочва в отчета.

Наградата "Мелина Меркури" от 2 925 000 лв., която Пловдив спечели, е налична по сметките на фондацията и ще бъде запазена за черни дни. Предвижда се парите да бъдат изразходвани през 2020 г. за финансиране на културно съдържание и планиране на дейности и инициативи по съхраняване на наследството след 2019 г.

От отчета за 2018-а и проектобюджета за 2019-а не става ясно колко точно са били разходите за откриването на ЕСК. Част от тях са направени миналата година, но не са посочени ясно по пера. Това нямаше да е така, ако кметът Иван Тотев спазваше ангажимента си да внася в Общинския съвет отчет за дейността на фондация "Пловдив 2019" на всяко тримесечие.