Парите за ремонти не са достатъчни особено за третокласната пътна мрежа. Тол системата и в момента генерира приходи. Кризата промени обема на превозите. Превозите намаляха с 30%, което се отрази на приходите.

Това каза директорът на АПИ Георги Терзийски в сутрешния блок на БНТ.

По темата за тол системата той каза: Бюджетът на агенцията за 2020 е в пъти по-голям от този на 2019. Оперативните разходи не надвишават 20 милиона лева, а приходите от тол и винетка за над 400 лв.

Терзийски коментира и срутищата в страната като каза, че се дължат на резките промени в температурите. Той увери, че експертите извършват денонощни прегледи. Участъците се обезопасяват по необходимост дори само при възможност от риск. Директорът на АПИ заяви, че тези процеси не могат да бъдат предвидени.

По темата за проблемите по магистралите ( АМ „Люлин“ и АМ „Струма“) той обясни, че е имало пропуски в укрепването на откосите, защото някои участъци не са били предвидени за укрепване и обмрежване.

Директорът на АПИ коментира, че усложняването на пътуването на хората се налага от подобряване на определени участъци. По отношение на гаранциите се е взело решение да бъдат увеличени сроковете като са достигнали до 7 години.

Относно сумите за ремонти и изграждане на магистрали той каза, че не е коректно да се вземе общата сума на проекта и да се раздели на отсечки.

По темата за тунел "Витиня" Терзийски коментира, че е установено компрометиране на конструкцията. Ремонтът е почти готов като остава да се монтира осветлението. Изградени са три напречни галерии, за да се отговаря на директивата за безопасност на тунелите, с което ремонтът приключва.