В началото на годината, преди старта на активния пролетен телевизионен сезон, NOVA продължава да предизвиква зрителския интерес с подчертан превес в съдържанието на оригинални български продукции.

През януари аудиторията в активна възраст отново предпочете NOVA, което пряко се отрази на отчетените резултати от независимата международна пийпълметрична агенция Nielsen Admosphere Bulgaria.



Данните сочат, че среднодневно близо 22% от тези зрители имат изявено предпочитание към NOVA през месеца. Още повече – почти 24% избират канала в праймтайм, докато втората по гледаемост телевизия в най-гледаното време успява да привлече средно 20% от зрителите на възраст 18-49 години.




NOVA реализира ръст в аудиторния дял сред зрителите в активна възраст, спрямо същия период на миналата година. В най-гледания отрязък от деня, този месец предпочитанието към NOVA е с 3% по-голямо, в сравнение с януари 2019 година, докато bTV намалява аудиторния си дял с 10%.



 

Данните на пийпълметричната агенция сочат още, че праймтайм предаванията на NOVA заемат първите четири позиции сред най-гледаните периодични продукции през този месец. Традиционен е интересът на аудиторията към „Черешката на тортата“.

Продукцията, с участието на шеф Иван Манчев, е поставена от зрителите на първо място в класацията. Кулинарната надпревара е безспорно предпочетена от над 30% от зрителите в активна възраст (18-49 г.) – с 24% повече от предпочелите bTV по това време.

Текущият сезон досега показва, че „Черешката на тортата“ има потенциал да бъде най-гледан за последните 8 премиерни сезона. Отново под вещия надзор на популярния шеф Манчев, „Кошмари в кухнята“ е с 28,8% аудиторен дял, с подчертано предимство от 52% спрямо bTV в същия часови пояс.

 

Екшън сериалите - българският „Под прикритие‘ и „Хавай 5-0“ привличат съответно 26,1% и 21.2% от зрителите в активна възраст и също са с осезаемо предимство в аудиторния дял спрямо bTV по същото време.


Първият месец на годината позиционира централната емисия новини на NOVA като източник на информация, който зрителите в активна възраст възприемат като основен в праймтайм, с близо 32% аудиторен дял, което е с 3% повече спрямо същия месец на предходната година. Централните новини на конкурентната bTV търпят реципрочен спад в аудиторния дял.

 


 


В ранните часове на деня изборът на същата аудитория са сутрешните информационни блокове на NOVA, които също поддържат стабилно предимство спрямо съответните предавания на конкурентната медия.
 

В очакване на новия сезон и силна заявка към зрителите за още по-вълнуващи продукции, NOVA започва обещаващо годината с по-добри резултати спрямо същия месец през 2019 г., според


данните на Nielsen Admosphere Bulgaria.