Летище Бургас пак си е на същото място, но доста по обновено и оборудвано, пише Socbg.com. Само, че отдавна на пистите не се виждат самолети с надписи на авиокомпания „Балкан“.
 

И няма как, след като през 1990г. (малко след социализма) започна нейната приватизацията, а през 2002 г. се закри и разпродаде нацяло. Сега в интерес на истината, пристигащите и излитащите самолети са в пъти повече от преди. И Летище Бургас е предпочитане за излитане или кацане на стотици туристи.

Липсата на държавната авиокомпания „Балкан“, оказва влияние за България, и е принос от лошото управление след краха на социализма. „Балкан“ е българска авиокомпания, съществувала от 1968 до 2002 г. Дружеството има статут на национален превозвач и е държавна собственост до 1990 г.

Шокиращите истории, които се крият зад похитените български самолети (СНИМКИ) 

В най-силните си години 1967-1985 г. „БГА Балкан“ е добре развита структура, поддържаща десетки международни и вътрешни въздушни линии. Най-дългата редовна линия на „Балкан“ е София – Триполи – Лагос – Хараре. По гъстота на вътрешните въздушни линии спрямо територията на страната България е сред първите в Европа.

Редовно се поддържат линиите от София до Варна, Бургас,  Силистра,  Русе, Търговище, Горна Оряховица и Видин. Сред основните външни линии са до Москва, Берлин, Прага, Варшава, Париж, Лондон, Будапеща, Атина, Брюксел, Копенхаген, Цюрих, Мюнхен.