Стотици китайци посетиха родопско село това лято, ето какво търсиха
Навсякъде в селото има надписите на китайски, които насочват посетителите към кметството, където могат да чуят лекции за чудодейните ползи от киселото мляко или да дегустират кисело мляко и сирене. Хората в Момчиловци са свикнали да виждат китайски посетители, откакто през 2009 година китайската фирма Bright Diary се върна към бактерията, открита в местното кисело мляко. Решаващото е, че щамът позволи на компанията да създаде за китайските потребители кисело мляко за пиене (вероятно айрян – ред). То се пие със сламка и е по-лесно за консумация в сравнение с гъстото кисело мляко, защото не се нуждае от охлаждане.
В репортажа се уточнява, че фирмата използва наименованието „Момчиловци“ за продукта си, чийто етикет включва българска девойка в национална носия. Това е най-продаваният продукт в този процъфтяващ сектор, продаван в повечето супермаркети. А неговата реклама може да се види по автобусни спирки и по телевизията. С мотото си "Чудотворната тайна на село Момчиловци, където хората живеят дълъг живот“ продажбите на продукта достигнаха миналата година 6,0 милиарда юана (765 млн евро), разкри на фестивала Пан Цзянцзюн, говорител на Bright Diary. "Момчиловци е известно като "село на дълголетниците", поради големия брой столетници, живеещи тук", заяви още той.
И наистина най-малко трима участници в китайския езиков курс, за който са се записали 40 местни жители, съобщиха за АФП, че имали в семействата си хора, които са живели над 100 години. „Наше изследване показа, че една от тайните за това дълголетие е местното кисело мляко“, каза Пан. Годишно 1200-та жители на Момчиловци посрещат около 1000 китайски туристи от общо 5000-6000 посетители селото, сподели кметица Сийка Суркова.
"Цифрите нарастват всяка година и това е нормално, като се има предвид огромната рекламна кампания на киселото мляко в Китай, която също ни е от полза", добави тя. През 2014 г. в Момчиловци бе организираха китайската версия на телевизионно шоу "Survivor" и седем състезатели се потопиха в местни семейства, въоръжени само с китайско-български речник. Но с едва 18 500 китайски посетители миналата година България сериозно изостава от Европа в привличането на китайски туристи. Преките полети между двете страни са само мечта, казаха експерти. Пътуващите за Момчиловци трябва да кацнат първо в Европа и оттам до София или Пловдив. А след това ги часа няколкочасово пътуване до селото. Но то си заслужава, резюмира репортажът.
Последвайте ни
0 Коментара: