Страшен скандал се завихря около новия български филм за деца "Лили рибката", който тръгна по кината. Родители заподозряха, че в него се пропагандират джендър ценности. 

Ето какво пише във Фейсбук Олга Христова:

"Родители, помислете преди да заведете детето си на новия български филм "ЛИЛИ РИБКАТА"
Имайте предвид, че големият цветен шаран не е рибката Лили, както всеки човек би предположил от трейлъра и плакатите.

Съвсем по-важно е друго обаче. Сюжетът под формата на "детска приказка" се развива около едно необикновено дете, което се казва Дани-Алекс. Дани е момче, а Алекс е момиче. И те са.. едно дете.
Когато някой погледне Александра в очите, започва вълшебна вихрушка, и тя се превръща в Даниел, и обратното. Поради тази причина Алекс-Дани ходи винаги с приведена глава и избягва погледите на всички. Родителите му също не го поглеждат никога в очите, за да не причинят болезнената вихрушка. Детето е винаги тъжно, приведено, неразбрано и потискано от съучениците си.

За контраст е представено и едно традиционно семейство с дете, истинско момче. Е, те са представени като неуки, неразбиращи, немърливи и прости люде. Бащата, наречен "страшният селянин" учи сина си да се оригва. А синът, със зацапана бяла блуза и наднормено тегло, в отчаян опит да се оригне, пърди. Мърлявата майка до тях се тъпче с храна и нагъва пиене. Те са непросветени, защото не разбират вихрушката и Алекс-Дани.

Две медицински лица, разбрали за невероятния феномен, сиреч Алекс-Дани, се впускат на път да разкрият случая пътьом наука, за да помогнат на детето и родителите му, но след няколко магии на циганите, се отказват и си тръгват изпопарени. Те също играят роля на глупави неразбирачи.

А да, има и цигани-магьосници във филма. Издокарани са като добрите герои - просветени и възвисени, защото са единствените, които могат да гледат Алекс-Дани право в очите, без да има вихрушка. Те го приемат такъв, какъвто или каквато е.
Голямата риба от плакатите, както по-горе споменах, не е Лили, а дядо й. Лили всъщност е едно циганче, което магически призовава имената на Алекс и Дани преди всяка вихрушка. Към свършека на филма Лили прави магия, с която Алекс и Дани започват да съществуват едновременно и щастливо, а самата тя се превръща в рибка.

Съвсем откровено накрая на филма се отправя послание към родителите, което гласи, че техните деца са също толкова необикновени, точно като Алекс и Дани.

Директно се призовава да се пренебрегнат традициите, вижданията на предците ни и науката, а вместо това да се сложат рибешки очила и да се приеме съществуването на Алекс-Дани."

Татяна Педерсен, съпругата на телевизионния и филмов продуцент Дейвид Варод описва потресаващото поведение на режисьора на филма по време на "Златната роза", където той е бил представен:

 "Този “филм” бе представен в програмата преди нашия “12а” на фестивала “Златна Роза”. Гледайки филма, даже аз изпаднах в депресия, гняв към пропагандата прикрита в “детска приказка”. 

Най-шокиращото беше изказването и поведението на режеисьора на пресконференцията след филмите. Той през цялото време говори колко е велик но неразбран, как с “некви пари” от “некви хора”, от фондации и т.н. е успял да финансира великото си дело и как освен синът му и там роднини и приятели никой не е достатъчно кадърен да играе роля или участва във филма. 

Съвсем неуважително удължи времето на неговата пресконференция с около час, а след това на нашата най-демонстративно говори на висок глас, докато нашата режисьорка г-жа Магдалена Ралчева (доказана величина като режисьор и създател на най-посещавания филмов фестивал в България) отговаряше на въпроси на критици, които бяха нападки от рода “кой ви позволи да правите филм със щастлив край”... Нека не се сърдим на режисьора, можал е взел е “едни пари”, той с правене на реклами си плаща сметките, сега просто е по-дълга, по-скъпа, има една брилянтна Татяна Лолова, която обожавам, но дори тя не може да помогне. 

Отново в приятелските кръгове на НФЦ са се раздали няколко милиона на едни и същи хора, които се подиграват на публиката и на данъкоплатците. А най-лошото е, че се и присмиват и обиждат публиката, за която всъщност трябва да работят. Ама какво им пука на алкохолизираните гении, те не трябва да отчитат “едни пари” на никого, не работят за публиката, а за тяхното его, удоволствие, заплатено от нашите данъци и “изкуство”, негледаемо от трезви хора... е ние не ги разбираме, защото сме “тъпи”.... Така каза и режисьора на въпросния филм - “който не разбира и не харесва филма не разбира”....