Хората трябва да познават и защитават правата си, заяви пред БНР Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация “Активни потребители“.

Той посъветва младите хора, които имат оплаквания от качеството на туристическата услуга, предоставяна за Студентския празник - 8 декември, да настояват да получат обещаното. 

"Винаги имаме договор, дори и да не е писмен. Обещаното трябва да се изпълнява. В случай че условията не са добри, трябва да търсим компенсация - най-често отбив от цената или допълнителна услуга. 

Има вариант, при който може да сезираме институциите за нелоялна търговска практика, защото са ни подвели относно състоянието на обекта. 

В туризма често се случват неуредици. Трябва да се научим да събираме доказателства и да снимаме всичко, което не е било така, както трябва, а след това да се обръщаме към институциите". 

Николов смята, че студентите, които сега решат да направят резервации, ще срещнат затруднения. 

"Обикновено хубавите обекти са ангажирани от лятото".

Той посочи, че има два начина на ангажиране.

"Единият е през туристическа агенция, където имаме сериозни права по Закона за туризма. Другият вариант е самостоятелно - през платформа или пряк контакт със собственика.

При всички случаи има договор, в който трябва да гледаме внимателно условията - дали има някаква възможност за гъвкавост, дали цената се плаща предварително. 

Един специфичен проблем в България е, че тези обекти много рядко са отоплени предварително. Сега не е активен сезон и там, където не работят, а се отваря само за празниците, всяка година имаме оплаквания, че хората отиват, но е студено. Никой не е пуснал предварително отоплението. 

В КЗП има много удобна онлайн форма за подаване на жалба". 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук