В интервю за в. "Поглед" главният редактор на в. "Труд" Тошо Тошев се опитва да оправдае твърде по-ниския тираж на ръководения от него вестник в сравнение с така наречените жълти издания или някои други медии. Той признава истината, че "Трета възраст" е със 300 000 тираж седмично, а седмичният тираж на "Труд" е 750 000, но коментира, че "това било все едно да сравняваме Ивана с Райна Кабаиванска. Ами че безспорно Ивана ще напълни стадиона, а Райна Кабаиванска с друг тип публика - зала България", заявява Тошев. Дали пък не обижда читателската аудитория така?!
Според Тошев влиятелни могат да бъдат само обществено-политически вестници, които се занимават със сериозните проблеми на обществото и демонстрират желанието да ги решават. Само че пропуска да отбележи, че пред фактите и боговете мълчат, а в едно издание, ако има за всекиго по нещо и е достатъчно интересно списвано сигурно ще печели все повече читатели, а няма да ги губи в годините. Тошев и за това е намерил оправдание, според него пет са причините за намаляването на тиражите като цяло - преди 15 години, когато е имало бум на вестникарския и радиопазар в България е имало неразвит електронен медиен сектор, а в момента имало вече 150 - 160 телевизионни оператори. Появили се освен това безплатни електронни издания - вестници, списания, новинарски агенции. Второ от България се изнесли да живеят в чужбина през последните 15 -17 години 1,5 милиона българи. Тошев подозира, че третата причина е масовото обедняване и освен това все още някои издания се продавали под себестойността си. Около 2,5 милиона пенсионери се групирали, за да си купят вестници, твърди Тошев. Пето с намаляването на населението и на раждаемостта рязко се увеличил процентът на неграмотните и въобще четящи хора. И така вестниците след 15 години добили реалните си тиражи. 
Факт е обаче, че и в. "Труд" и други "тиражни" вестници от години наред се опитват да регистрират високи тиражи с помощта на различни подаръци на читатели - книги, DVD с филми, енциклопедии, географски атласи.  /БЛИЦ