„Български пощи“ АД ще атакува пазара на електронна търговия. Това е бъдещето на този тип услуги, заяви транспортният министър Росен Желязков преди провеждане на годишния бал на строителите.


Всяка година електронната търговия в световен мащаб увеличава дела си, като България не прави изключение. Пазарът с доставки на стоки, платени онлайн, расте всяка година със средно около 5 на сто, показва статистиката, пише "Труд".

„Бъдещето принадлежи на електронната търговия, а тя без крайни пунктове няма как да функционира“, категоричен бе транспортният министър. В същото време „Български пощи“ АД разполага с близо 3000 крайни пункта, разположени в цялата страна и добре развита логистична мрежа, стана ясно от думите на Желязков. Усилията за развитие на онлайн търговията и доставката на пратки ще позволи на дружеството с голяма история и традиции да продължи да се развива.

В част от клоновете си пощите и сега предлагат на своите клиенти известяване със смс за получена в пощенските станции пратки. Предвидено е броят им да се увеличава докато бъде покрита цялата клонова мрежа.

От януари пощите ще предлагат и разпространение на вестници и печатни издания не само чрез абонамент както досега, но и чрез дистрибуция до крайни клиенти, стана ясно от думите на Желязков. Освен това се планира да се увеличи и асортиментът на предлаганите финансови услуги в станциите. През последните 10 години пощите неизменно търсят начин да отговорят на развитието на новите технологии.