ЦГМ бърка в джоба на над 400 столични шофьори дневно
а да се справи с проблема с неправилното паркиране, през 2018 г. от общината купиха 10 нови паяка
За да се справи с проблема с неправилното паркиране, през 2018 г. от общината купиха 10 нови паяка. Специализираните автомобили за преместване на неправилно паркирани коли струват 2,5 млн. лв. и са взети на лизинг за 5 години.
Средства се отделиха и за автомобилите на екипите, които слагат скоби. С новите паяци в града се движат общо 18 репатрака на ЦГМ.
Приходите от паркиране в зоните за 2018 г. са 13,8 млн. лв., като малко над 2 млн. от тях са от продажбата на талони за почасово платено паркиране. Останалите средства са от съобщенията през мобилните оператори.
От 1 януари до 30 септември тази година 12,2 млн. лв. са влезли в касата на ЦГМ Отново гражданите предпочитат да плащат за паркиране в зоните с есемес.
Във втория по-големина град у нас – Пловдив, общината разполага с четири паяка. Таксата за репатриране на неправилно паркиран автомобил, заедно с престоя му на наказателния паркинг до 20 часа след вдигането, е 60 лева.
Всеки следващ час на наказателния паркинг се таксува по 1,80 лв. 366 500 лева са постъпленията от вдигнати с паяк неправилно паркирани автомобили в града под тепетата, съобщиха от кметството за „Монитор“.
Сумата е натрупана от глоби на нередовни шофьори за първите 10 месеца на тази година. В сравнение със същия период на миналата година постъпленията от общинския паяк тогава са били 358 200 лева.
В Бургас пък синя зона функционира от осем години, като до момента е нараснала 7 пъти. Таксите за платено паркиране в центъра бяха въведени през 2011 година за първи път и обхващаха скромен периметър от 680 паркоместа.
Още на следващата година обаче синята зона започна главоломно да расте и вече е обхванала целия широк център и части от кварталите “Възраждане”, “Братя Миладинови”, “Лазур” и “Зорница”.
В момента в синята зона има над 5000 паркоместа. От миналото лято в града бе въведена и зелена зона край Морската градина. Цената за час престой в двете е закована на 1 лев, а плащането става с есемес или с автомат за самотаксуване. Ако се окаже, че паркирането в зоните не е заплатено, то возилото на секундата се закопчава със скоби.
Свалянето им струва 25 лева. Отделно от това няколко паяка следят денонощно за реда, а освобождаването на автомобил от наказателния паркинг струва между 43,20 и 62,40 лева. Средно по 50 водачи на ден отнасят санкции за неправилно или неплатено паркиране в района на зоната.
В морската ни столица – Варна, репатрираните коли от паяци от началото на годината са 7416, съобщиха от ОП „Общински паркинги и синя зона“.
Двата специализирани автомобила, които обслужват града, са извършили и 967 съдействия за преместване на коли, които пречат на фирмите, осъществяващи дейности по изпълнението на инфраструктурни проекти.
Постъпленията от дейността на паяците само за 9-те месеца на годината са около 300 хиляди лева, а досега събраните в бюджета суми достигат 360 000 лева.
Още толкова са постъпленията и от синя зона, като събраните средства се използват за рехабилитация на уличните платна и облагородяване на кварталите.
Предстои разширяване на синята зона във Варна, както и въвеждане на денонощен режим на работа на паяците. За синя зона бяха закупени нови 18 лекотоварни електроавтомобила за над 1 млн. лв., с които инспекторите да контролират паркирането в града.
Два паяка има във Велико Търново, които вдигат неправилно паркираните и създаващи опасност за движението автомобили. Те прибират дневно средно по около 30-40 коли.
Според информацията от общинското предприятие "Организация на движението. Паркинги и гаражи" миналата година печалбата от паяците е била 55 хил. лв. Таксата за освобождаване на вдигната кола е 42 лв., а ако автомобилът вече е отнесен на наказателния паркинг, там се начислява и по 2 лв. на час за престоя му.
Репатриращият автомобил в Добрич е един. Той работи от 21 януари тази година. Прибирането на неправилно паркираните автомобили на територията на целия град се осъществява от звено „Синя зона” към общинското предприятие „Паркинги и пазари“.
Екипът, който извършва репатрирането, се състои от касиер – паркинг, кранист и полицай, а наказателният паркинг се обслужва от 5-ма касиери – паркинг. От началото на дейността на паяка до настоящия момент са репатрирани 580 автомобила.
Глобата, съгласно общинската наредба за организацията, безопасността на движението и дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците, е 50 лв.
По улиците на Стара Загора също се движи само един репатрак. Интересното е, че в града на липите през 2017 г. глобата за откарване на кола на наказателен паркинг бе намалена драстично от 60 на 30 лв.
Поради финансови причини фирмата от Пловдив, която е била ангажирана да извършва тази дейност, едностранно прекрати договора си с общината, припомнят от администрацията.
По данни на отдела за опазване на обществения ред и управление на кризи през 2016 година паякът е вдигнал 4449 паркирани в зелената зона автомобила, като в 1527 от случаите проблемът е бил решен на място.
Следващата 2017 година обработените автомобили са били 3581, собствениците на 1402 са предпочели да платят глобата от 15 лв. преди репатраторът да е потеглил.
Сходни са данните и за 2018-а година, а до края на септември откараните от паяка са достигнали 2234 бройки.
Последвайте ни
12 Коментара: