Партията на Христо Иванов "Да, България" е агитирала незаконно в Пловдив. Това реши ЦИК, до който беше пусната жалба във връзка с решение на РИК-Пловдив.
Решението на Районната избирателна комисия беше обжалвано от Иванов и неговите съпартийци, но ЦИК потвърди становището и кметът на Пловдив трябва да премести веднага незаконно направената предизборна конструкция. 
 
Районна избирателна комисия в Шестнадесети изборен район – Пловдив е приел решение № 54-НС /09.03.2017 г., с което установява нарушения на чл. 183, ал. 2, изр. 1 и на чл.183, ал.2, изр. 1 пр. 2 и пр. 3 от ИК във връзка с поставянето, използването и разпространението на различни по вид агитационни материали от страна на Коалиция „Движение Да България“, подробно описани в решението.
 
Със същото решение се указва на председателя на РИК 16 - Пловдив да състави на Коалиция „Движение Да България“ акт за установяване на административно нарушение за нарушение на чл. 183, ал. 2, изр. 1 и на чл. 183, ал. 2, изр. 1 пр. 2 и пр. 3 от ИК, който след връчване на нарушителя да се изпрати на областния управител на област Пловдив за съставяне на наказателно постановление на Коалиция „Движение Да България“. С обжалваното решение също така се разпорежда на кмета на община Пловдив НЕЗАБАВНО да премахне и изземе от предизборната конструкция на Коалиция „Движение Да България“ в гр. Пловдив, позиционирана срещу западния вход на Централна поща на площад „Централен“, от страната на Симеоновата градина, подробно изброени в решението агитационни материали. След като се запозна с преписката по повод обжалваното решение и приложения към нея снимков материал, Централната избирателна комисия счита, че обжалваното решение на РИК 16 – Пловдив, е постановено в рамките на нейната компетентност и с предвиденото от закона мнозинство от 2/3, както и че жалбата е подадена в срок и от лице с наличен правен интерес от обжалването.
 
Централната избирателна комисия намира жалбата срещу обжалваното решение в частта му, с която се установяват нарушения на чл. 183, ал. 2, изр. 1 и на чл. 183, ал. 2, изр. 1 пр. 2 и пр. 3 от ИК и с която се указва  на председателя на РИК 16 – Пловдив, да състави на Коалиция „Движение Да България“ акт за установяване на административно нарушение по чл. 183, ал. 2, изр. 1 и на чл. 183, ал. 2, изр. 1 пр. 2 и пр. 3 от ИК, за процесуално недопустима, като подадена срещу решение, постановено по част трета на ИК „Административно-наказателни разпоредби“. Оспореното решение в тази му част не подлежи на самостоятелно обжалване, тъй като е част от административно-наказателна процедура. След съставянето на акта за установяването на административно нарушение по оспореното решение в тази му част преписката, заедно с постъпилите възражения,  ако има такива, се изпраща на областния управител за издаване на наказателно постановление срещу нарушителя съгласно чл. 496, ал. 3, изр. първо от ИК. Наказателното постановление се обжалва пред районния съд по реда на ЗАНН, където жалбоподателят в настоящото производство може да изложи мотивите си за незаконосъобразност на решението, съответно издадените АУАН и НП.
 
Централната избирателна комисия счита, че обжалваното Решение на РИК 16 – Пловдив, в частта му, с която се разпорежда на кмета на община Пловдив незабавно да премахне и изземе от предизборната конструкция на Коалиция „Движение Да България“ в гр. Пловдив, позиционирана срещу западния вход на Централна поща на площад „Централен“, от страната на Симеоновата градина, подробно изброени в решението агитационни материали, за правилно и законосъобразно и постановено в рамките на предоставените й от закона правомощия по чл. 72, ал. 1, т. 1, т. 20 и т. 29 във вр. с чл. 186, ал. 1 от ИК. Поради горното жалбата срещу решението в тази му част следва да се остави без уважение като неоснователна.
 
ЦИК, след като се запозна с предоставения  към преписката снимков материал, намира изводите на РИК 16 – Пловдив, относно използваните от Коалиция „Движение Да България“ агитационни материали за правилни и законосъобразни и в тази връзка не приема аргументите на жалбоподателя за неправилност и незаконосъобразност на същите поради следното: от снимките върху конструкцията, транспарантите, плакатите и брошурите ясно личи надписът Коалиция „Движение Да България“, както и текст: „Вземи страна в битката за България“, а така също и поредният номер на коалицията в интегралната бюлетина в изборите за народни представители на 26.03.2017 г. Ето защо същите представляват агитационни материали по смисъла на ИК, тъй като в тях има призиви за подкрепа на коалицията.
 
 Предвид горното и на основание чл. 73, чл. 57, ал. 1 т. 26, 22 и 23, във връзка с чл. 186, ал. 1, чл. 495 и чл. 496 от Изборния кодекс Централната избирателна комисия
 
Р Е Ш И:
 
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Коалиция „Движение Да България“ срещу Решение 54-НС от 09.03.2017 г. на Районна избирателна комисия в Шестнадесети изборен район – Пловдив, в частта му, с която се установяват нарушения на разпоредбите на чл.183, ал. 2, изр. 1 и чл. 183, ал. 2, изр. 1, пр. 2 и пр. 3 от ИК и с която се указва на председателя на РИК 16 – Пловдив, да състави на Коалиция „Движение Да България“ акт за установяване на административно нарушение за нарушение на чл. 183, ал. 2, изр. 1 и чл. 183, ал. 2, изр. 1 пр. 2 и пр. 3 от ИК като НЕДОПУСТИМА.
 
ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ като НЕОСНОВАТЕЛНА жалбата  на Коалиция „Движение Да България“ срещу РЕШЕНИЕ № 54-НС от 09.03.2017 г. на Районна избирателна комисия в Шестнадесети изборен район – Пловдив, в частта му, с която се разпорежда на кмета на община Пловдив незабавно да премахне и изземе от предизборната конструкция на Коалиция „Движение Да България“ в гр. Пловдив, позиционирана срещу западния вход на Централна поща на площад „Централен“, от страната на Симеоновата градина, 2 бр. еднолицеви транспаранти, разположени на северната и южната част на конструкцията, 1 бр. правоъгълна картонена конструкция, намираща се пред предизборния пункт или вътре в него, множество брошури, върху които липсва информация, че купуването и продаването на гласове е престъпление, плакати, в които надписът „Купуването и продаването на гласове е престъпление“ заема по малко от 10 на сто от лицевата площ на агитационния материал и не е разположен в обособено поле, поставени на конструкцията и намиращи се в нея за разпространение.