Ужас, пробутват ни мед с глюкоза и фруктоза
Нов регламент задължава търговци да посочват произход
Продукти със съдържание на глюкоза и фруктоза се продават под етикета мед. Нов регламент, който влиза в сила от 1 април 2020 г. ще задължава производители да посочват страна на произход на продуктите, за да не заблуждават потребителите. Това съобщи началник сектор „Контрол на храните“ (София-град) Бистра Иванова по време на проверка на меда, предлаган в търговските вериги, уточнява в. Монитор.
В началото на всяка година се изготвя Единен многогодишен национален план, в които се залага вземането на проби от различни храни при различни показатели, като в него влизат и пробите от пчелния мед. Целта на проверките е пробите да се вземат след като продуктът вече е в търговската мрежа и производителите нямат контрол над него.
Спрямо резултатите от предходната година се определя върху кой продукт да има по-засилен контрол.
Как да проверим дали медът е истински? СНИМКИ
Като най-често нарушение експерти посочват, че храни, в които има глюкоза и фруктоза, се продават под етикета „мед“. В последно време обаче, според Иванова, все по-рядко се намират такива продукти на пазара“, успокои Иванова.
При установени нарушения в търговските вериги, следват инспекции и в производствените, които могат да доведат до затваряне на веригата и глоби. Първото провинение струва от 500 - 1000 лв. за физическо лице и 1000 – 3000 лв. за юридическо лице.
Специални техники, с които да се предпазим от закупуването на фалшив български пчелен мед, няма. Това се дължи на фактът, че цветът и консистенцията зависят от начина на добиването му.
Експерти съветват да четем внимателно и да следим дали някоя от съставките не е характерна за нашите географски ширини.
Благодарение на технологичния дневник, който води всяко предприятие вече може да бъде установено дали в меда на даден производител са добавени примеси преди да стигне до щандовете на магазина и крайния потребител.
Инспекциите, които ще продължат до 5 януари, се провеждат не само в търговските вериги, но и в заведения за обществено хранене и фермерски пазари. Обект на интерес са главно етикетирането и задължителната информация, която трябва да бъде обявена на опаковката на меда. В нея влизат наименованието на продукта, възможна допълнителна информация за вида му, производител и произход на продукта.
Последвайте ни
4 Коментара: