Недобросъвестни автосервизи натоварват финансово клиентите си по 4-5 схеми, пише "Телеграф". 

Взимане на пари за фиктивно обслужване, ремонт с части втора употреба вместо нови, ненужна смяна на здрави детайли, ако колата е гаранционна,а нанасяне на неволни щети по колата са само част от случаите, с които се сблъскват клиенти. 

Около 30 подобни сигнала са подадени през изминалата година  до Комисията за защита на потребителите. 

Автомобилните форуми изобилстват от случаи на нагли измами в реномирани представителства. 

Как да оправим вдлъбнатини по колата безплатно за няколко минути

Председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков разказа за два случая, в които е хванал официални сервизи в крачка. 

"Миналото лято сменихме филтъра на климатика на японски SUV, обслужван само в представителството му. Намира се на много неудобно място. За да се свали, трябва да се махнат педалите на спирачките и газта. 

Оказа се, че този, който извадихме, е оригиналният от завода на 140 000 км. Той трябва да се сменя с всяка смяна на маслото или на 10 000 километра. 

Начислявали са му го във фактурата на човека, но никога не са сменяли", посочи Радков. Вторият казус е бил с крушка, която отново в официално представителство, но на друга марка, му казали, че е за смяна. 

Важно: Нови правила за регистрацията и поддръжката на автомобилите!

"Собственикът стои на екрана и гледа от камерите какво му правят по колата. Вижда как му свалят крушката от два светещи фара и пита приемчика защо я сменят.

Той го води при майстора, който бърка и вади старата, поглежда я срещу светлината и казва, че до 2-3 дни ще изгори. Този човек бих го питал само за числата от тотото, защото нали се сещата, че една крушка в сервиз струва 40-50 лв", коментира още Радков.