"Български пощи“ предупреждават за фалшиви електронни и SMS съобщения, които се изпращат до граждани от името или с логото на дружеството. Това съобщиха от пресцентъра на националния пощенски доставчик.

„Български пощи“ отново обръщат внимание, че не изпращат тези съобщения, не изискват по имейл [email protected] или SMS заплащане онлайн на такси за доставка или освобождаване от митница на пратки и по никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.

Дължимите суми и държавни вземания към дружеството се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите.

От началото на юли 2023 г. преобладават фалшивите SMS съобщения. В тях клиентът се уведомява, че има пратка, като понякога се посочва и произволен номер.

Изисква се да се заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и други.

Във всички фалшиви имейли се настоява получателят да предостави данни от банкова карта или копие на документ за самоличност, снимка и друга информация.

Съобщенията се изпращат на английски или на български език. В някои от случаите като подател на SMS-те и имейлите се копира името на „Български пощи“ и електронния информационен адрес на дружеството [email protected].

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук