Идеята на входното ниво за деветокласниците е да се види доколко те успяват да приложат знанията си на практика. А в момента всички оцениявания, които се правят, са за да покажат доколко децата могат да възпроизвеждат научената в училище информация. 

Това коментира пред Нова тв министърът на образованието Галин Цоков. 

Как да очакваме децата да комбинират познанията си по различни предмети и да дават добри резултати на практическите задачи, ако биоложката си изсипва уроците, както тя си знае, химичката също и всеки от учителите си гледа неговата кутийка. Изсипваме им една теория, а после очакваме от тях сглобяване на елементи от различни предмети и голямата картина, които поотделно, без връзка помежду им, са изсипвани. Как да стане, коментира Виктор Николаев.

Аз ще ви отговоря с пример от нашето училище. Има проучване на учениците от 4-ти клас. Нашите ученици се представят много добре, резултатите им са по-високи от тези на Пиза, коментира министърът. 

Тоест затъпяваме след 4-ти клас в училище, така  ли?, удиви се Николаев.

Не, не. Особеното при децата до 4-ти клас е, че там имаме обучение с повече интегралност. Знанието се дава в своята цялост на малките ученици и затова те се справят по-лесно с интегралните задачи. Освен това те се обучават от двама учители, които работят в екип. Това дава възможност на учителите да познават своите ученици, коментира Цоков. 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук