За втора поредна година Vivacom подкрепя предприемаческата програма на Джуниър Ачийвмънт България (JA България) – „Учебна компания“. Програмата е световно утвърден образователен курс по предприемачество за ученици в средни училища за придобиване на практически умения за стартиране на собствен бизнес. Целта е младежите да научат как да развиват и материализират своята идея, превръщайки я в бизнес, който да управляват в рамките на една учебна година.

Vivacom застава зад мисията на програмата и участва активно на всеки един етап от провеждането ѝ чрез доказани експерти, които са ментори на учениците и ги напътстват в създаването и развитието на учебната компания, със специалисти, участващи в подбора и оценяването на проектите на учебните компании и с всякакъв друг вид материална и нематериална подкрепа, от която се нуждаят.

Учебните компании развиват идеите си в 3 приоритетни направления – STEAM образование, зелено предприемачество и високотехнологични решения за градове и общности. Приоритетните направления са идентични с основните фокуси на подкрепа на Vivacom – образованието и опазването на околната среда са двете направления в отговорната политика на телекома, а високотехнологичните решения от най-ново поколение са в основата на самия бизнес модел на компанията.

В експертното жури, участващо в подбора на учебните компании на полуфиналното състезание, се включиха и представители на Vivacom от различни отдели на компанията. Те оцениха над 390 ученици, представящи 75 учебни компании и помогнаха за селектиране на 25 компании финалисти, които ще се състезават за първите три места на финала на „Учебна компания“ на 10 юни и за възможността да представят България на европейското състезание през юли.

 

За United Group:

Базираната в Нидерландия United Group е водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. Компанията развива дейност в осем държави и има над 15 милиона потребители и близо 15 000 служители. Генерира годишни приходи в размер на близо 2,5 милиарда евро. United Group осигурява най-широкото мрежово покритие в региона и предлага на потребителите най-атрактивната селекция на ТВ съдържание от цял свят. Сериозните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и технологии гарантират отличното качество на продуктите и услугите, които предоставя на клиентите. От март 2019 г. мажоритарен собственик на United Group е BC Partners, една от най-големите глобални инвестиционни компании.

От юли 2020 г. Vivacom е част от United Group. В България групата включва още Nova Broadcasting Group и вестник Телеграф.

 

За Джуниър Ачийвмънт България:

Джуниър Ачийвмънт България е член на организацията Junior Achievement Worldwide (JAW) и регионално подразделение JA Europe. Джуниър Ачийвмънт е водеща организация с най-дълга традиция в предлагането на съвременни програми и курсове по бизнес, икономика и развитие на предприемаческия дух чрез образователни и практически дейности по икономическа и финансова грамотност, бизнес умения, лидерство и стратегии за успех. Предлага 24 образователни курса и бизнес програми, а в мрежата ѝ участват над 33 000 ученици в цяла България.