Гневните протестиращи срещу двойно завишените сметки за ток във Варна буквално изригнаха срещу енергийния монопол. Яйца, кофичка от мляко, тасове от автомобили и камъни летяха срещу сградата на Енерго-Про, като протеста не се размина и с полицейска намеса.
<p>55-годишен мъж, хвърлил камък срещу сградата на енергото на улица &bdquo;Девня&rdquo; в морската столица, бе закопчан от униформените. Това доведе екзалтираното множество до изблик на гняв и протестиращите буквално се нахвърлиха върху полицаите. <br /> <br /> Униформените все пак успяха да качат арестувания човек, който носеше българското знаме, в специализиран микробус. Един от протестиращите легна пред микробуса, но с няколко маневри униформените успяха да се измъкнат и да потеглят към районното, гонени от част от протестиращите. <br /> <br /> След това множеството, което от около 3000 души вече се бе стопило към 1000, потегли към сградата на Първо РПУ, за да се опита да освободи своя съратник. След като арестуваният мъж бе пуснат, &bdquo;манифестацията&rdquo; се насочи към изходната точка &ndash; Община Варна. <br /> <br /> Там протестиращите бяха посрещнати полицаи и жандармерия, които ги чакаха с щитове и палки. Минути по-късно бе един от протестиращите - небезизвестния варненски активист Кънчо Бонев, обяви, че следващият протест ще бъде другата неделя по същото време. Повечето от присъстващите изригнаха срещу него: &quot;Кой си ти, че ще решаваш кога да се събираме?&quot; и решиха всеки ден да атакуват енергийния монопол с протести. Утре в 17 часа се очаква поредната вълна на недоволство от завишените сметки за ток да залее Варна. <br /> <br /> <strong>Минути преди започването на простеста, от Енерго-Про разпратиха официално съобщение до медиите, което гласи:<br /> <br /> </strong>ЕНЕРГО-ПРО призова клиентите си да се обърнат към компанията, ако имат притеснения относно сметките за електроенергия за месец януари. От началото на годината енергийното дружество е консултирало 2 130 битови клиенти за януарските сметки на денонощния телефон 0700 161 61. Друга група клиенти са получили разяснения за размера на задълженията си и техния индивидуален период на отчитане от консултантите в центровете за обслужване на клиенти. Най-лесният начин да се получи консултация с експертите на ЕНЕРГО-ПРО е чрез денонощния телефон, който е обезпечен с достатъчен брой консултанти в кол центъра на компанията, за най-бързо и качествено обслужване на свързалите се граждани.<br /> <br /> От 1 януари до 8 февруари 2013 г., 302 клиенти са подали писмени жалби за високи януарски сметки. Тази цифра е с 6,5 % по-малка в сравнение сколичеството приети жалби за сметки през същия период на 2012 г. Постъпилите до момента жалби представляват 0,03 % от общо 1 020 000 места на потребление, до които компанията доставя електроенергия. Също така, от началото на януари компанията е приела 400 молби за разсрочване на задълженията, което е в рамките на нормалното количество молби от този тип през зимните месеци. Всички жалби и молби за разсрочване се разглеждат индивидуално.<br /> <br /> Средната сметка за месец януари 2013 г. на битовите клиенти е с около 25 % по-висока от средната сметка за януари 2012 г. Анализите показват, че 13,8 % от тази разлика се дължи на увеличението на цената на електроенергията от 1 юли 2012 г., а останалата част от повишението е вследствие на по-дългия отчетен период, включен в сметките за януари, по-големия брой празнични почивни дни през 2012 г. и по-ниските средни температури. Така например, през отчетния период, включен в сметката за януари 2013 г., средната температура е била с 3,1 градуса по-ниска отколкото през отчетния период, включен в сметката за януари 2012 г. Също така, през декември средната температура е с 8 градуса по-ниска от средната температура през ноември, което се отразява чувствително на потреблението на електроенергия през зимните месеци.<br /> <br /> ЕНЕРГО-ПРО осъществява дейността си прозрачно и е отворена за диалог по всички въпроси, които касаят обслужването на клиентите. Компанията е осигурила необходимия брой консултанти, за да даде индивидуално разяснение за формирането на сметката на всеки клиент, който се обърне за информация.<br /> <br /> <strong>Орлин ФИЛИПОВСКИ, БЛИЦ<br /> <br /> <br /> </strong><br /> <br /> <br /> <br /> &nbsp;</p>