Хиляди българи не връщат документите си за самоличност след края на срока им за валидност. Това важи особено за международния паспорт, който често се забравя от лицата, които не пътуват.

Ето и един от най-важните въпроси към МВР за документите за самоличност.

Връща ли се документ за самоличност с изтекъл срок на валидност, кога и къде?

Да!

Българските лични документи се предават/връщат на органа, който ги е издал, при:

- смърт на притежателя;

- загубване на българско гражданство;

- установяване, че документът е нередовен - има преправки, зачертавания, заличавания, добавки и други; не позволява установяване самоличността на притежателя му по снимката; е с изтекъл срок на валидност; с липсващи страници или с прибавени нови; има следи от подмяна на снимката, печатът е неясен или изображението на лицето на снимката не съвпада с действителния му образ;

- отпадане на основанието за тяхното издаване или ползване;

- изтичане на тяхната валидност.

Паспорт се връща в звено „Български документи за самоличност“ към Районно управление на МВР, Областна дирекция на вътрешните работи или дирекция „Български документи за самоличност“ в 3-месечен срок след изтичане срока му на валидност.

Ако документът не е върнат в срок, лицето подлежи на глоба от 20 до 150 лева.