Независимо дали обичайно се събуждате бодри и продуктивни или с мозъчната дейност на зомби, тези съвети ще ви помогнат да промените сутрешните си навици и да се сдобиете с позитивност, която се запазва през целия ден.

1. Започнете деня си с упражнения Учени от университета в Бристол установиха, че хора, които правят упражнения през работния ден, имат повече енергия и позитивно настроение, а те са от изключителна важност за справяне с работата. Раздвижването на тялото поне за десет минути особождава невротрансмитера Gaba, който успокоява мозъка ви и ви помага да контролирате импулсите си. Упражненията сутрин  подобряват вашия самоконтрол и нива на енергия през целия ден.

2. Но първо пийте вода с лимон Пиенето на вода с изтискан лимон веднага след събуждане увеличава енергията ви физически и ментално. Лимонената вода ви дава стабилна, естествена енергия, която се запазва през целия ден, като подобрява абсорбирането на храните в стомаха ви. Трябва да я пиете на гладен стомах сутринта и да изчакате 15 до 30 минути след изпиването й, преди да похапнете (идеален момент да се поизпотите с малко упражнения). Лимоните са пълни с полезни хранителни съставки като витамин С и антиоксиданти. Ако сте под 68 кг, пийте сока от половин лимон (цял лимон, ако сте над 68 кг.). Не пийте сока без вода, защото ще увредите зъбите си.

3. Никакъв компютър до закуската Когато се гмурнете директно в имейли, текстове и фейсбук, губите концентрация и посвещавате сутринта си на желанията и нуждите на други хора. По-здравословно е да се възползвате от тези ценни първи мигове на деня, за да правите нещо реласкиращо, което ви задава спокойствие и позитивно настроение през деня. Директното насочване към електрониката има обратния ефект – това е френетичен начин за начало на деня. Упражненията, медитирането и дори гледането на птиците през прозореца са прекрасни начини за начало на деня.

4. Яжте истинска закуска Хората, които закусват, е по-малко вероятно да страдат от наднормено тегло, имат по-стабилни нива на кръвна захар и не са толкова гладни през деня. Това е статистика за хора, които хапват каквото и да е на закуска. Но когато хапвате здравословно на закуска, вратите към продуктивен ден се отварят широко. Здравословната закуска ви дава енергия, подобрява краткотрайната ви памет и ви помага да се съсредоточите по-интензивно и за по-дълго време.

5. Поставете си цели за деня Изследване показва, че точно определените цели са тясно свързани с огромно повишаване на увереността и усещането за контрол. Сведете целите си до няколко постижими, които лесно могат да бъдат разделени на отделни стъпки. Смътни цели като „искам да завърша статията си“ са контрапродуктивни, защото не включват начина на постигането им. Същата цел перифразирана по по-функционален начин, би звучала така: „Ще завърша статията си, като напиша тези три раздела, отделяйки не повече от един час за всеки раздел“. Сега имате не просто нещо, което искате да постигнете, но и начина на постигането му. Доброто начало на деня у дома е важно, но е само половината от битката. Ако не успеете да задържите тонуса си, след като пристигнете в офиса, сутринта ви бързо губи импулса си. Ето как да запазите продуктивността си, след като вече сте в офиса:

6. Първо почистете работното си място Въпреки че е трудно да чистите, веднага щом сте пристигнали на работа, това ще се отрази много положително на способността ви да се съсредоточите. Изследвне на Принстънския университет установи, че хората, които работят на чисто работно място, се справят по-добре от хората, които работят на разхвърляно бюро, защото то откъсва вниманието им от работата.

7. Никакви имейли преди да сте изяли три жаби С други думи сутрин се заемете със задача, която изисква високи нива на концентрация и която не искате да свършите, и ще я изпълните много бързо. Превърнете изяждането на три жаби в навик, преди да проверите имейла си, защото тази дейност ви разсейва и води до протакане и загуба на ценна ментална енергия. „Изяжте жива жаба сутринта и нищо по-лошо няма да ви се случи през останалата част от деня“ – Марк Твен.

8. Определете си време за изпълнение на задачите и наблюдавайте напредъка си спрямо поставените цели Няма смисъл да си поставяте цели сутрин, ако не ги проверявате. Гледайте критично на нещата, които сте свършили до момента. Ако установите, че изоставате от графика, е важно да приспособите целите или начина си на работа, за да постигнете напредък през деня.

9. Изпълнявайте сутрешните си срещи по график Срещите губят най-много време и могат да съсипят иначе продуктивна сутрин. Хората, които използват сутрините си ефективно, знаят, че една среща може да се проточи до безкрайност, ако позволите това да се случи. Така че информирайте всички в началото, за да се придържат към графика ви. Това поставя граници, които мотивират хората да бъдат по-фокусирани и ефективни. Ако сутрешните ви срещи вървят по график, целият ви ден ще премине в определените от вас релси.

10. Не вършете няколко неща едновременно Правенето на няколко неща едновременно сутрин, когато имате много енергия и смятате, че можете да се справите с две-три задачи едновременно, е изкушаващо, но забавя целия ви ден. Изследване на Станфордския университет потвърди, че вършенето на няколко неща едновременно е по-малко продуктивно от изпълнението само на една задача. Учените установиха, че хората, които редовно биват бомбардирани с обилна информация, не могат да задържат вниманието си, да си припомнят информация или да преминат от една задача към друга. Вършенето на няколко неща едновременно намалява ефективността и представянето, защото мозъкът ви може да се съсредоточи адекватно само върху едно нещо. Когато опитвате да вършите две неща едновременно, мозъкът ви няма капацитета да изпълни и двете задачи успешно.

11. Накрая, казвайте „не“ „Не“ е силна дума, която защитава ценните ви сутрини. Когато е време да кажете „не“, избягвайте фрази като „Не смятам, че мога“ или „Не съм сигурен“. Казването на „не“ на нов ангажимент е уважение към настоящите ви ангажименти и ви дава възможност успешно да ги изпълните, докато умът ви е свеж. Изследване на учени от Калифорнийския университет в Сан Франциско установи, че колкото по-трудно човек казва „не“, толкова по-вероятно е да страда от стрес, изхабяване и дори депресия. Научете се да използвате „не“ и това ще повдигне настроението и продуктивността ви.

Източник: Profit